10.10.21

Magdalena Boćko-Mysiorska, Tosia i Julek idą do lekarza. Nie tacy sami



Magdalena Boćko-Mysiorska, Tosia i Julek idą do lekarza. Nie tacy sami 

Wydawnictwo Dwukropek

Okładka twarda 

Ilość stron 18 


W domowej biblioteczce mamy wszystkie książeczki o przygodach Tosi i Julka. Moje dzieci uwielbiają to urocze rodzeństwo :) najnowszą część „Tosia i Julek idą do lekarza” zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl :) 


Tosia i Julek zachorowali, więc rodzice zabrali dzieci do lekarza. Julek nie ma problemu z badaniem, ale Tosia niechętnie poddaje się osłuchiwaniu przez panią doktor. Lekarka ma jednak swoje sposoby, żeby oswoić wrażliwą Tosię ze stetoskopem i patyczkiem.





Rzadko się zdarza, żeby dzieci nie bały się lekarza. Przynajmniej moje nie przepadają za takimi wizytami i zawsze zazdrościłam mamom, których dzieci spokojnie wytrzymują taką wizytę. Dlatego jeśli teraz nam się trafi na pewno przed przeczytamy sobie tę książeczkę kilka razy. Bardzo podoba mi się ukazanie wzajemnego szacunku i zrozumienia zarówno rodzica do dziecka, jak i lekarki. Autorka również ukazała piękny kontrast między rodzeństwem, co pokazuje, że każde dziecko jest inne i inaczej reaguje na biały fartuch.


Po te książeczki sięgnęłam z tego powodu, że jestem mamą chłopców rok po roku, więc potrzebowałam metod, aby ich pogodzić i umieć sobie poradzić w niektórych sytuacjach, choćby w kąpieli, podczas mycia zębów czy po prostu dzielenia się. Bo tak jak Tosia i Julek tak Mateusz i Szymek mają różne charaktery i temperamenty, i jest ich dwóch :D 


Zarówno najnowsza publikacja jak i poprzednie są niesamowitym wsparciem dla rodziców, ale też bardzo interesującą lekturą dla maluszków. Wydanie w twardej kartonowej oprawie idealnie nada się dla małych rączek, a realistyczne ilustracje sprawią, że dziecko z zainteresowaniem będzie śledzić losy rodzeństwa. 


Autorką książki jest psycholożka i pedagożka Magdalena Boćko-Mysiorska. Na ostatnich dwóch stronach znajduje się obszerny komentarz autorki, który jest adresowany do rodziców, opisuje sytuację, a także podaje na tacy strategie, które można wykorzystywać. Jestem zachwycona tymi podpowiedziami. Koniecznie zaopatrzcie się w tę serię :) Koniecznie sprawdźcie ofertę książek dla dzieci w księgarni Taniaksiazka.pl :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)