24.5.22

Monika Utnik, Monika Piątkowska, W deszczu, czyli co się dzieje, kiedy pada





Monika Utnik, Monika Piątkowska, W deszczu, czyli co się dzieje, kiedy pada 

Nasza Księgarnia 


Jeśli myślicie, że o deszczu wiecie wszystko to koniecznie musicie sięgnąć po najnowszą książkę Moniki Utnik i Moniki Piątkowskiej „W deszczu, czyli co się dzieje, kiedy pada”. 


Co to jest deszcz? Jak pachnie? Jak się zachować podczas burzy? Bardzo ciekawe fakty na temat zmian klimatycznych, lasów deszczowych, powodzi, sztormów, suszy, kwaśnych deszczy oraz śniegu. Jak dbać o środowisko?  


Ciekawostki na temat kaloszy, wycieraczek samochodowych, krótka historia parasoli. Odnośniki do deszczu w malarstwie, literaturze, muzyce, starożytności. Bardzo podobał mi się rozdział o meteopatach (czyli m.in. o mnie;) )




Autorka tak się wypowiedziała o książce: 

„Kiedy moja córeczka była mała, bardzo bała się burzy. Postanowiłam więc, że kiedyś jej wyjaśnię, dlaczego pada deszcz, jak powstają pioruny i czy można się przed nimi uchronić oraz skąd się bierze tęcza. Chciałam, żeby zrozumiała zachodzące w przyrodzie zjawiska i przestała się ich lękać. Dziś mogę z dumą powiedzieć, że Ania z radością biega po kałużach, a co więcej – wcale nie boi się już burzy.” 


Przepiękne, duże wydanie, które na pewno zainteresuje dzieciaki. Ogromnie podobają mi się ilustracje oraz właśnie duży format. Ja jako dorosła jestem zachwycona ;)

.

.

.

Jak Wam się podoba ? :)

.

.

.

.

.

.

#wdeszczu #czaszdzieckiem #czytamy #czytaniejestfajne  #readingmylovepoleca #bookoftheday #kidsbookswelove #dziecisawazne #kochamtoczytam #bookstagrampl #childrensbook #czytamdziecku 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)