4.5.22

Stefania Lazar, Portrety kobiet niezwykłych









Stefania Lazar, Portrety kobiet niezwykłych 

Wydawnictwo Luna

Okładka miękka



Prostytutka na tronie, madame niezdobyta, nieświęta madonna… – kochane do szaleństwa przez wielu mężczyzn i znienawidzone przez niejedną kobietę.

Poznaj dziesięć dam, których życiorysy, talent i uroda sprawiły, że stały się one przedmiotem twórczej kreacji artystów i trafiły na płótna najznakomitszych mistrzów pędzla swoich czasów-Isabella de’Medici, Juliette Récamier, Anna z Kleve, Agnès Sorel, Cesarzowa Teodora, Georgiana Cavendish, Élisabeth Vigée-Lebrun, Simonetta Vespucci, Seymour Worsley, Małgorzata Tyrolska. To zarówno wierne kochanki, rozwiązłe żony, bezwzględne egocentryczki, jak i intelektualistki, prekursorki feminizmu czy filantropki. 

Jeśli chcesz się dowiedzieć, kim były te nietuzinkowe postaci, sięgnij po najnowszą książkę Stefanii Lazar. Publikacja ta zawiera również kolorowe reprodukcje dzieł sztuki.


Zabrałam się za książkę zaraz po otrzymaniu. I zaczęłam czytać po rozdziale, aż pochłonęłam całość. Wciąga. Szczegóły z życia tych kobiet zostały poparte tekstami źródłowymi, a autorka ma niezwykle lekkie pióro. Książka jest niewielka, gdyż składa  się tylko 10 rozdziałów, ale jest szalenie interesująca, z której dowiedziałam się naprawdę wielu ciekawostek. Przeczytałam jak bardzo dobrą powieść. Jeśli lubicie historię ta publikacja na pewno się Wam spodoba. Polecam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)