4.7.16

PRZEDPREMIERA - Jennifer L. Scott, Szkoła wdzięku Madame Chic

Liczba stron: 240
Oprawa: miękka

Po „Lekcjach Madame Chic” i „W domu Madame Chic” nadszedł czas na „Szkołę wdzięku” autorstwa Jennifer L. Scott, autorki bloga The Daily Connoisseur.

Podtytuł książki brzmi "Jak być damą w każdej sytuacji"? I moi drodzy, na pewno się nie zawiedziecie, bo autorka wyczerpująco odpowiada na to pytanie. Książka składa się z trzech części. Już w pierwszym rozdziale Jennifer nakreśla  obraz kobiety z klasą, która m.in. panuje nad sobą, ładnie się wysławia, dba o rozwój intelektualny, dostrzega pozytywne strony życia. Przywołuje również gwiazdy kina, takie jak Audrey Hepburn czy Grace Kelly. Dzieli się także radą, że należy pracować nad sobą w samotności, bo nie o to chodzi, żeby udawać kogoś kim się nie jest. A prawdziwa dama ćwiczy (nad sobą) wtedy, kiedy nikt jej nie towarzyszy.

Drugi rozdział jest kopalnią rad. Przede wszystkim nie należy przejmować się tym, co inni mówią o Tobie. Jeśli masz na to ochotę to odbieraj dziecko ze szkoły w ładnej sukience i w pełnym makijażu, przejdź się na targ w szpilkach i podkreślaj swoją kobiecość. Osobiście lubię się malować. Nie mam na myśli kilograma tapety na twarzy, szczególnie latem, bo to wygląda komicznie, wręcz groteskowo. Jednak lubię malować rzęsy i używać kremu BB. Ale lubię też czasem wskoczyć w dres, kiedy po całym dniu przychodzę do domu. I tutaj nie zgadzamy się z autorką. Bo ona nie ma nawet dresów, tylko w tym samym stroju chodzi cały dzień. Nawet gotuje i nawet pracuje w ogródku. Uważam, żeby nie popadać w paranoję, bo nawet w dresach można wyglądać kobieco. Znajdziecie tutaj także quiz, który pomoże Wam znaleźć indywidualny styl. Autorka również podpowiada jak skomponować garderobę z 10 elementów, a także omawia dodatki takie jak apaszki, szale, torebki, biżuterię czy buty. Dowiecie się także jak przyjmować komplementy, jak grzecznie odmawiać czy nawet jak prawidłowo formułować e-maile.

Ostatni rozdział zatytułowany „Lekcje eleganckiego stylu życia” przybliża nam szeroko rozumianą gościnność (np. jak mamy przyjmować znajomych), uczy jak jeść trudne potrawy, jak zachowywać się w pracy czy na randce. Jedna prosta zasada – wszystko zależy od rozwoju intelektualnego. Z resztą sobie jakoś poradzimy.

Summary: Uważam, że Jennifer L. Scott stworzyła uroczy, napisany z humorem poradnik. Niektóre rady w nim umieszczone są  mi doskonale znane, ale  z niektórymi spotkałam się po raz pierwszy. I tak w skrócie aby zostać kobietą z klasą musisz wierzyć w siebie, panować nad sobą, współczuć i troszczyć się o innych, ubierać się elegancko, ale stosownie do okoliczności, żyć z pasją tu i teraz. 

"Szkoła wdzięku Madame Chic" to poradnik pełen inspiracji na każdy dzień. Serdecznie polecam! 

Premiera 7 lipca 2016!

Za egzemplarz przedpremierowy serdecznie dziękuję:


Buziaki,

Paulina

20 komentarzy:

  1. Ta seria kusi mnie już od dawna. Dopiero Twoja recenzja przekonała mnie, że trzeba po nie sięgnąć.

    Kasia
    ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam :) uwielbiam te poradniki :)

      Usuń
  2. Myślę, że mogłabym się czegoś ciekawego dowiedzieć z tej publikacji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spodobało mi się stwierdzenie, że dama pracuje nad sobą, gdy nikt nie widzi!
    Popieram. W dresie też można czuć się kobieco. Można mieć elegancki dres :D. Ja osobiście jestem słabo kobieca, ale może taka książka by mi się przydała? Haha.
    Ciekawa recenzja :) pozdrawiam.

    #SadisticWriter
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie poradniki. Na pewno przypadłaby mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że jest to poradnik napisany z humorem. Myślę, że w takiej wersji sama chętnie do niego zajrzę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach te dresy! Dokładnie takie same odczucia miałam czytając "Lekcje Madame Chic", też się nie zgodziłam w tym punkcie z autorką :) Recenzja brzmi bardzo zachęcająco, chociaż podejrzewam, że raczej nie znalazłabym w tym poradniku nic ponad to, co juz było w pozostałych książkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie :) ja też lubię dresy i nie wyobrażam sobie iść w małej czarnej i szpilkach, żeby przeplewić grządkę :D pozdrawiam

      Usuń
  7. Ja mam problem z przyjmowaniem komplementów, więc może czegoś bym się z niej dowiedziała. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każda kobieta z tym ma :D ja też :D ale powiedziałam sobie, że od dzisiaj trzeba z uśmiechem mówić dziękuję :D cha cha pozdrawiam ;)

      Usuń
  8. Oj taka książka z pewnością mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli wpadnie w moje ręce chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też myślę, że to coś dla mnie. Chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) ja osobiście bardzo lubię tego typu poradniki :)

      Usuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)