25.9.21

Katy Hudson, Panna Śpieszka i Pan Leniwiec




Katy Hudson, Panna Śpieszka i Pan Leniwiec 

Wydawnictwo Amber 

Okładka twarda 

Ilość stron 40 


Ta urocza książka dla dzieci spodoba się zarówno młodszym, jak i starszym. Ja jestem oczarowana i odkąd otrzymaliśmy egzemplarz już była kilkanaście razy czytana :) 


Panna Śpieszka jest małą dziewczynką, która uwielbia wykonywać wiele zadań jednocześnie i jeździ z prędkością stu kilometrów na godzinę, co chwila demonstrując, że ma bardzo mało cierpliwości.




Pewnego dnia spotyka pana Leniwca, który spadł z drzewa na dach jej domku na drzewie i między nimi nawiązuje się przyjaźń. Dowiaduje się, że pan Leniwiec jest jej całkowitym przeciwieństwem i żyje swoim życiem w ślimaczym tempie, zatrzymując się w swojej podróży, aby spokojnie skupić się i cieszyć otaczającym go światem. Pan Śpieszka otrzymuje od swojego nowego przyjaciela bardzo cenną życiową lekcję… można zwolnić tempo i nie zawsze się tak spieszyć. Bez krytycyzmu oraz osądzania przesłanie książki wskazuje, że można być zarówno szybkim, jak i powolnym. Pan Leniwiec i Panna Śpieszka starali się słuchać siebie nawzajem i iść na kompromis, co uczyniło ich wspaniałymi przyjaciółmi. 


Ilustracje są przepiękne, pełne detali, które bardzo wzbogacają sens opowieści. Naprawdę je pokochałam. A pan Leniwiec skradł moje serce. Książka uczy czytelników skupienia się na chwili obecnej, zatrzymania się i odprężenia, koncentracji na oddychaniu i używania zmysłów do angażowania się w otaczający nas świat. "Panna Śpieszka i Pan Leniwiec” to znakomita książka, którą gorąco polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)