23.6.22

Zach Bush, Dla mnie






Zach Bush, Dla mnie

Wydawnictwo Dwukropek 

Okładka twarda 


Mój prawie czteroletni syn wyjął tę książkę prosto z pudełka, kiedy dotarła, zanim jeszcze zdążyłem się jej przyjrzeć, a niedługo potem zaczepił mnie: „Mamo! Jaka śliczna " ;) I miał racje, nie tylko okładka jest urocza, ale wnętrze nas również zachwyciło. 


W „Dla mnie” młody tatuś wspomina dzień, w którym poznał swoje dziecko, miłość, która rozkwitła w jego sercu i jak w jednej chwili zmieniło się całe jego życie. Gdy dziecko rośnie, tata mówi o zwiększonej ciekawości dziecka, zabawie i o tym, jak bardzo jest podekscytowany, gdy budzi się każdego ranka i spędzają czas razem.




„Dla mnie” to oczywiście najlepsza lektura do czytania przed snem, ale wystarczająco krótka również do codziennego czytania. To urocza miłosna notatka od ojca do dziecka i świadectwo tego, jak na wiele sposobów można zdefiniować rolę ojców. Istnieje mnóstwo książek, w których mama jest główną opiekunką, więc absolutnie cudownie było zobaczyć ilustracje (powyżej i poniżej) z ojcem w pełni zaangażowanym w karmienie dziecka, zarządzanie czasem kąpieli, zmienianie pieluch, zabawę – wszystkie role, w których ojciec mógł nie być pokazywany dwadzieścia lat temu. 


Uwielbiam przesadną różnicę rozmiarów między ojcem a dzieckiem (jak widać na tytułowej okładce). W porównaniu z ojcem dziecko jest bardzo malutkie – dokładnie tak wyglądają dzieci, kiedy po raz pierwszy je się trzyma. Porównajmy to z ogromnym ojcem, który niewątpliwie wydaje się większy niż życie w oczach swojego dziecka. Razem są po prostu urocze.


Napisanie książki, która będzie pasować do każdego czytelnika, jest prawie niemożliwe, więc jeśli zastanawiasz się, czy ta książka będzie odpowiednia dla Twojego malucha, oto kilka szczegółów, które mogą pomóc w podjęciu decyzji: Dziecko ma krótkie włosy, neutralne ubranie i nigdy nie jest identyfikowane z konkretną płcią. Początkowe strony książki przedstawiają przyszłego ojca siedzącego nerwowo z kapeluszem w ręku w poczekalni, a następnie wchodzącego do szpitalnego żłobka. To bardzo słodka chwila, która z pewnością jest odpowiednia dla rodziców, którzy byli obecni przy narodzinach swojego dziecka lub rodziców adopcyjnych, którzy poznali swoje dziecko w dniu jego narodzin.


„Dla mnie” to czuły hołd złożony nieopisanej szczególnej relacji między ojcem a dzieckiem. Ja jestem na tak! 

.

.

A Wy? :)

.

.

.

#dlamnie #czaszdzieckiem #czytamy #czytaniejestfajne  #readingmylovepoleca #bookoftheday #kidsbookswelove #dziecisawazne #kochamtoczytam #bookstagrampl #childrensbook #czytamdziecku #wydawnictwodwukropek 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)