21.8.22

Sophie Irwin, Towarzyski poradnik dla panien bez posagu






Sophie Irwin, Towarzyski poradnik dla panien bez posagu 

Książnica 


Książkę zamówiłam w TaniaKsiazka.pl 


„Towarzyski poradnik dla panien bez posagu” to  debiutancka powieść Sophie Irwin, najnowsze nazwisko w historycznym romansie.


Po śmierci obojga rodziców i pozostawieniu bez grosza, Kitty Talbot i jej siostry martwią się o swoją przyszłość. Kitty, najstarsza z rodzeństwa, wie, że aby zapewnić sobie finansową przyszłość, musi znaleźć bogatego męża. Mając tylko 12 tygodni do przyjścia komorników, Kitty musi szybko przypodobać się londyńskiemu społeczeństwu i złapać mężczyznę z fortuną. Jednak, gdy Lord Radcliffe widzi, że Kitty poluje na jego młodszego brata, od razu nabiera podejrzeń. Kim jest Kitty Talbot i czego chce od jego brata? Radcliffe jest zdeterminowany, by pokrzyżować plany Kitty, podczas gdy ona nie cofnie się przed niczym, by chronić swoje siostry.


Naprawdę podobała mi się ta książka. Kitty to fantastyczna postać. Nie była potulną i łagodną bohaterką, jakiej się spodziewano w tamtych czasach, była odważna, zuchwała i śmiała. Kochałam jej zadziorność i chęć zrobienia wszystkiego, by zabezpieczyć przyszłość swojej rodziny. Nikt nigdy nie może się równać z Elizabeth Bennet, moją ulubioną bohaterką wszech czasów, ale Kitty miała ten sam dowcip i miłość do swojej rodziny. Potrafiła też przejrzeć pompatyczność tych pretensjonalnych mężczyzn, mimo że nie wiedziała dokładnie, jak zachowywać się w kulturalnym towarzystwie. Podobało mi się, jak spoliczkowała jednego z głównych bohaterów, by chronić swoją siostrę.


sytuacja finansowa Kitty doskonale podkreśla pozycję kobiet w społeczeństwie i ich finansowe uzależnienie od mężczyzn w tamtym czasach.


Interakcje Kitty z Radcliffem błyszczały, a sarkazm i ironia wręcz kapały z dialogów. Podobało mi się, że Radcliffe pasował do Kitty w dowcipie i jak zachęcała jego bardziej złośliwą stronę do ujawnienia się.


To była szybka, radosna książka i bardzo mi się podobała. Na pewno będę szukała więcej książek Sophie Irwin.


Koniecznie zajrzyjcie do zakładki nowość w TaniaKsiazka.pl 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)