16.2.22

Magdalena Zelazowska, Nowy Jork. Opowieści o mieście





Magdalena Zelazowska, Nowy Jork. Opowieści o mieście

Wydawnictwo Luna 

Okładka miękka

Ilość stron 320


Zapis codziennego życia w jednej z najbardziej ekscytujących metropolii świata.

Nowy Jork to miasto przyciągające od początku swojego istnienia odważnych, zdeterminowanych i nietuzinkowych ludzi. Ci, którzy mieli odwagę tu przyjechać i zacząć nowe życie, stworzyli miejsce absolutnie wyjątkowe, od wieków poruszające masową wyobraźnię. Oprócz przeprowadzki i stopniowego zatapiania się autorki w fascynującą, a czasem zaskakującą codzienność Wielkiego Jabłka książka opisuje nowojorczyków,  najciekawsze fakty z historii metropolii, najpiękniejsze budynki. Przedstawia też najbardziej spektakularne oraz inspirujące nowojorskie kariery i kobiece życiorysy. Pokazuje najsłynniejsze sklepy, smaki prosto z ulic, uroki różnych pór roku, ale także to, co drażni oraz uwiera w mieście marzeń. Przypomina nastrojowy spacer z autorką, która, zauroczona miastem, snuje o nim fascynujące historie.


Kocham Nowy Jork, Stany ogromnie mnie interesują, więc książkę w tym temacie przeczytałam z wypiekami na twarzy. Odkąd zobaczyłam książkę pani Żelazowskiej w zapowiedziach trafiła na moją listę must read. 


To jest książka, którą poleciłbym i tym wybierającym się do Nowego Norku i tym, którzy nie mają ochoty. Każdy może z niej wyciągnąć coś dla siebie. Można ją potraktować jako przewodnik po Wielkim Jabłku, a można jako pamiętnik kobiety, która się tam znalazła autentycznie przypadkiem z małymi zięciem ;) 


Polecam wszystkim ogromnie, bo lektura jest pasjonująca. Pochłonęłam w jeden wieczor i nie ukrywam, że chciałabym się znaleźć na miejscu autorki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)