16.2.22

Benji Davies, Linda Sarah, Przyjaciele





Benji Davies, Linda Sarah, Przyjaciele 

Wydawnictwo Znak Emotikon

Okładka twarda 

Ilość stron 32


Bert i Emi są najlepszymi przyjaciółmi. Spędzają razem godziny na Wzgórzu. Zwykle bawią się dużymi kartonowymi pudłami, wyobrażając sobie, że są piratami, żołnierzami, a może królami, ale zawsze są najlepszymi przyjaciółmi. Pewnego dnia inny mały chłopiec, przynosi swoje pudełko na Wzgórze i pyta, czy on też może się bawić. Trzej chłopcy siedzą razem w swoich pudłach i wyobrażają sobie, że są pogromcami smoków lub tancerzami drapaczy chmur, ale Bert czuje się dziwnie. Brakuje mu rytmu dwa na dwa, który dzielił z Emi. Czy chłopcy mogą zamienić przyjaźń z dwojga w trójkę?


Ta pięknie stonowana książka z obrazkami ma bardzo szczególny charakter. Ilustracje nagrodzonego ilustratora Benjiego Daviesa mają ponadczasową jakość i od razu uznałam, że trójka małych przyjaciół jest dla mnie pociągająca. Tekst Lindy Sarah jest liryczny i płynny w swobodnym stylu, niezwykle dobrze oddającym emocje, zwłaszcza Berta. Wiele małych dzieci, a także starszych, utożsami się z Bertem, gdy czuje się odsunięty na bok przez pojawienie się nowego przyjaciela, który zajmuje jego miejsce w pomysłowych zabawach, które dzielił z Emi. Byłam pod szczególnym wrażeniem, że autor pozwolił temu zranionemu chłopcu okazywać gniew, a nie tylko smutek. Dzieci muszą się nauczyć, że gniew może być zrozumiałą reakcją na niektóre życiowe próby i udręki, a ten aspekt jest traktowany z wyczuciem. Na szczęście do końca historii wszystko się rozwiązuje i trzej kumple dowiadują się, że rytm trzy na trzy, choć dla nich nowy, też może być dobry.




Uwielbiam wszystko w tej wspaniałej książce z obrazkami i mam wrażenie, że przetrwa ona próbę czasu. Temat przyjaźni jest ważny, a ta historia pomoże maluchom zrozumieć, że problemy można przezwyciężyć. Celebruje też siłę zabawy i, jak sądzę, rozpali wyobraźnię słuchających jej dzieci. Jak we wszystkich najlepszych książkach z obrazkami, tak wiele historii jest przedstawione na wspaniałych ilustracjach. Choć zwodniczo prosta, jest to przejmująca historia. Mam nadzieję, że spodoba ci się to tak samo jak mnie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)