28.7.21

Michał Rusinek, Wytrzyszczka, czyli tajemnice nazw miejscowości





Michał Rusinek, Wytrzyszczka, czyli tajemnice nazw miejscowości

Wydawnictwo Znak Wmotikon 

Okładka twarda 

Ilość stron 56 


Michał Rusinek na tropie tajemnic nazw miejscowości! Skąd się wzięły Swornegacie Ile w Polsce jest Ameryk? Czy należy wrzeszczeć we Wrzeszczu? Czy nazwa Warszawy rzeczywiście pochodzi od Warsa i Sawy? Czasami w nazwie chlupie woda, ukrywa się jakieś zwierzę lub można wyszukać coś smacznego do zjedzenia. Z nazwy możemy odgadnąć, czy miejscowość leży głęboko w lesie, czy może nad bagnami. Dlaczego nie powinny nas śmieszyć Pupki? Co ma wspólnego pacan z Pacanowem? Jaką nazwę miejscowości najtrudniej wymówić?






Niesamowicie podoba mi się ta książka. Kolorowa, napisana zrozumiałym językiem. Na studiach magisterskich pisałam pracę o nazwie Opole, więc z przyjemnością sięgnęłam również po tę pozycję. I bardzo Wam polecam, bo znajdziecie w niej mnóstwo smaczków i intrygujących informacji.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)