9.1.22

Lauren Ho, Ostatnia prawdziwa singielka



Lauren Ho, Ostatnia prawdziwa singielka 

Wydawnictwo Kobiece 

Okładka miękka

Ilość stron 448 


Książkę zamówiłam w księgarni TaniaKsiazka.pl 


„Ostatnia prawdziwa singielka” autorstwa Lauren Ho to genialna, zabawna powieść, która wykorzystuje tę samą formułę pamiętnikarską, co książki Bridget Jones, ale zaktualizowane na potrzeby zglobalizowanego XXI wieku poprzez celebrowanie wielokulturowości i zagłębianie się w poważne tematy, takie jak choćby małżeństwa mieszane.


Książka jest bardzo mocno uzależniona od postaci i jest bardzo dosłowną aktualizacją życia głównej bohaterki, prawie minuta po minucie. Autorka wykorzystuje formę pamiętnika i ogromnie mi się to podoba. 


Andrea Tang to genialna postać. Otwarta i nieustraszona. Nie traktuje siebie zbyt poważnie i kocha alkohol, co często sprawia, że ​​każda trudna sytuacja staje się zabawna, nie umniejszając wagi przekazu, ale zachowując ogólny zabawny ton książki.

Andrea jest po trzydziestce i  w tym wieku powinna już mieć męża i pierwsze dziecko - według rodziny oczywiście. 


Historia to milion małych momentów, które powoli zaczynają tworzyć większą, kompletną układankę i muszę przyznać, że byłam tak zaskoczona zdolnością autorki, aby utrzymać mnie w napięciu,. W końcu sytuacja się klaruje i  zaczynasz wpadać w rytm relacji i wydarzeń w fabule. Ku mojemu zupełnemu zdziwieniu mogę nawet posunąć się do stwierdzenia, że ​​autorka prawie czytała w moich myślach w pewnych momentach, kiedy zdałam sobie sprawę z powodu pewnego łuku postaci, a następne zdanie, które przeczytałam, było dokładnie tymi samymi słowami, które pomyślałam.


Myślę, że na wiele sposobów Andrea reprezentuje nas wszystkich, poza rasą, pochodzeniem etnicznym czy czymkolwiek innym. Jako osoba reprezentuje wszystkie chwile, w których jesteśmy ślepi na rzeczy, których trzymamy się z przyzwyczajenia i cudowne rzeczy, z których rezygnujemy, nawet nie ze strachu, ale z całkowitego bycia nieświadomym tego, czego chcemy. Czemu? Ponieważ nigdy nie pomyśleliśmy, żebyśmy poświęcili czas na zastanowienie się, czy ścieżka, którą wybraliśmy, jest tą, którą chcemy podążać, czy jest to tylko ta, na którą zostaliśmy wrzuceni i teraz nie wiemy, jak się zatrzymać?


Książka skupia się na typowych, ale powszechnych oczekiwaniach azjatyckiej rodziny, zwłaszcza rodziców, dotyczących sukcesu i osiedlenia się młodej (ale stopniowo starzejącej się) kobiety. Pełna humoru, dowcipnych dialogów, nieoczekiwanych zwrotów akcji. 


Koniecznie sprawdźcie kategorię romans  w księgarni TaniaKsiazka.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)