23.4.22

Polly Faber, Gdy zapadnie noc. Kto pracuje, kiedy śpimy





Polly Faber, Gdy zapadnie noc. Kto pracuje, kiedy śpimy 

Wydawnictwo Wilga

Okładka twarda 

Ilość stron 32 


Z natury jestem nocnym markiem i nie mogłam się oprzeć tej pięknej książce dla dzieci o tych, którzy pracują na nocną zmianę. „Gdy zapadnie noc. Kto pracuje, kiedy śpimy”  autorstwa Polly Faber, ilustrowała Harriet Hobday.


Na początku książki dziewczynka narratorka szykuje się do snu, żegnając się z mamą, która wybiera się do pracy właśnie na nocną zmianę.


Każda strona przedstawia postacie pracujące przez całą noc w różnych zawodach, w tym: sprzątaczka, ochroniarz, reporter, piekarz, położna i nie tylko! Nasza narratorka zdradza pracę swojej mamy na końcu książki, co było bardzo miłym akcentem.





Znakomicie ilustrowana książka z cudowną paletą kolorów, która świetnie odwzorowuje nocną scenerię. Miejsce to jest miastem bez nazwy, co zwiększa atrakcyjność książki dla młodych czytelników. Niektóre z imion postaci będą trudne dla małych dzieci, ale zakładam, że dzieje się to w imię różnorodności.


Polecam dla dzieci w wieku 2-5 lat, ale myślę, że dzieci nieco starsze nadal będą cieszyć się tym klejnotem. Moje dzieci ją uwielbiają, tym bardziej, że moja mama pracuje na nocną zmianę, więc temat nie jest nam obcy ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)