23.12.21

Maria Hesse, Marilyn. Biografia





Maria Hesse, Marilyn. Biografia

Młody Book

Okładka twarda 

Ilość stron 184 


María Hesse wykonała nieskazitelną i wyjątkową pracę z biografią Marilyn Monroe. Bardzo podoba mi się, jak umieszcza czytelnika w kontekście swoim wstępem, co sprawia, że ​​spokojnie myślimy o tym, co mówi. Są to pociągnięcia pędzla, ale głęboko zagłębiły się w sposób, w jaki spojrzałam na tę aktorkę. Jej słowa mają moc i sprawią, że czytelnik zatrzyma się, zanim otworzy książkę i zacznie ją pożerać. Autorka i ilustratorka ma wrodzony talent do uwodzenia nas swoimi rysunkami pełnymi metafor, ukrytych znaczeń, które zrozumiesz dopiero po przeczytaniu opowieści.


Autorka dosłownie wskrzesza Marilyn Monroe dla czytelnika i jest to bardzo dziwne uczucie, bo tak jakby sama aktorka jeszcze żyje i sama opowiada nam o swoim życiu. María sprawia, że ​​czytanie jest czymś przyjemnym i innym niż czytanie biografii, jest to tak zwinna lektura, że ​​się ją pożera w mgnieniu oka.


Zgadzam się, że gdyby Marilyn urodziła się w innym stuleciu i później, obraz, jaki wielu ludzi nadal ma o niej, a wielu wyrobiło się dzięki jej filmom, byłby zupełnie inny. Aktorka była osobą mającą wiele obaw, z ogromnym pragnieniem poprawy, myślę, że przeniosła na swoje „dorosłe ja” to, czego nie mogła mieć jako dziecko i nastolatka.




Nie wiedziałam, że Marilyn miała endometriozę, więc w niektórych miejscach identyfikowałam się z nią i z tym, co musiała przechodzić. Jednocześnie myślę, że choroba, którą przeżyła, głęboko ją naznaczyła i jakoś ukierunkowała cały swój ból na swój własny sposób.


María Hesse przegląda ważne filmy aktorki i jesteśmy w stanie wejść do umysłu Normy i dowiedzieć się, co sądziła o każdej produkcji, w której brała udział. Była niespokojnym człowiekiem, lubiła się uczyć i doskonalić, lubiła literaturę i miała wyśmienity gust. Była także niesamowitą osobą, ponieważ wykorzystała swoją siłę, aby pomóc Elli Fitzgerald. Miała swoje życie prywatne i życie osobiste, ale myślę, że jej wizerunek przyćmił jej prawdziwe ja, a ludzie wokół niej nie ułatwiali jej tego.


To była pasjonująca podróż przez pamięć o Marilyn, dokładnej, przemyślanej i w 100% polecanej. Bardzo podobała mi się ta biografia. Treść i forma przekazu są genialne. Wspaniała publikacja. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)