4.4.21

Małgorzata Swędrowska, 777 pomysłów na zabawy z książką




Małgorzata Swędrowska, 777 pomysłów na zabawy z książką

Wydawnictwo Mamania

Okładka miękka

Liczba stron 256


Zastanawialiście się jak wychować małego ksiazkoholika, który będzie całym sercem kochał książki ? ;) jeśli nie wiecie jak się do tego zabrać koniecznie musicie zapoznać się z pozycją „777 pomysłów na zabawy z książką”. Tak, właśnie tak! Autorka Małgorzata Swędrowska podsuwa ich aż tyle, aby pokochać czytanie.


Z lekturą zaznajomiłam się już jakiś czas temu i bardzo mnie zaciekawiła. Składa się z dwóch części. Pierwsza zatytułowana  jest 

„Zabawa”. Autorka proponuje różnorodne aktywności przed czytaniem, po czytaniu oraz przed otwarciem książki, dzieli się pomysłami na czytanie wierszy i opowiadań. Druga część „Nauka” to pomysły na przygotowanie dziecka do czytania, naukę czytania oraz na czytanie lektur, które wiemy sprawia mnóstwo problemów maluchom. Podoba mi się także rozdział, w którym autorka poleca książki np. do wieczornego czytania, picturebooki czy pomocne w nauce czytania. Zapisałam z tej listy kilkanaście książek, które kiedyś na pewno pojawią się w noszącej biblioteczce. 


Podsumowując autorka  to ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w popularyzacji czytelnictwa i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, dzieli się sposobami na:

- wprowadzenie książek do codziennego życia dziecka,

- odkrywanie wielowymiarowości tekstu i ilustracji,

- niezliczone zabawy (również ruchowe!) z książką,

- aktywności związane z literaturą,

- rozwój kompetencji potrzebnych do nauki czytania,

- przebrnięcie przez szkolne lektury.


Uniwersalna lektura, która pomoże rozkochać się w książkach. prawdziwa kopalnia pomysłów i wiedzy. Polecam!  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)