31.10.20

Michelle Harrison, Odrobina czarów



Wydawnictwo Literackie

Okładka twarda 

Liczba stron 416 

Z niecierpliwością sięgnęłam po kolejną powieść Michelle Harrison, Odrobina czarów . Książka jest kontynuacją absolutnie zachwycającej pierwszej części Szczypta magii, która bardzo mi się podobała. 

 która bardzo mi się podobała. 

„Rodzinna klątwa została zdjęta. Charlie, Betty i Fliss nareszcie mogą swobodnie opuścić mroczny Wronoskał. Marzy im się wakacyjna wyprawa w nieznane, a czeka je szalona, magiczna przygoda, w wir której wciąga siostry Wspaczne tajemnicza uciekinierka z Udręki...

 

Błądka umie oswajać budzące grozę ogniki znad bagien, w potarganej, znoszonej sukience ukrywa starą mapę oraz wiedźmi kamień i ściąga na rodzinę Wspacznych nowe kłopoty.”

 

Książka pełna emocji i niekończących się niespodzianek, a wszystko to okryte odrobiną czarów. Czytając tę magiczną książkę, zostałam przeniesiona do innego świata. Zaczęło się od trzech sióstr, znudzonych zwykłym życiem, pragnących przygody i właśnie to dostają. Jeśli szukasz opowieści o przyjaźni i przygodzie, to dobrze trafiłeś. Autorka rozwija postacie w miarę postępów historii, każda z sióstr ma swoją własną wyjątkową osobowość. 

 

Podobnie jak pierwsza książka z serii, Harrison łączy w sobie zwycięską formułę silnych bohaterek, trzymającą w napięciu, dynamiczną fabułę z zagadką, która nie jest łatwa do rozwiązania oraz wystarczająco dużo niespodzianek i zwrotów akcji, aby zachwycić nawet lekko znużonego dorosłego czytelnika, takiego jak ja. Wplatana w wątki siostrzeństwa, przyjaźni i dobroci, ta przewrotna, zabawna lektura jest równie dobra jak pierwsza powieść. Chociaż wspomina o niektórych wydarzeniach z pierwszej powieści, nie musisz jej czytać, aby cieszyć się tą książką. 

 

Bardzo podoba mi się przewiewny styl pisania Harrison i podobało mi się to, że naprawdę nie wiedziałam, jak potoczy się ta historia - bycie zabranym w tę podróż pełną zdumienia i odkryć było zniewalające i ekscytujące. Harrison ma talent do twórczego opowiadania historii,. W swoich zdolnych rękach utknęła różne popularne tropy w magiczną opowieść.

Ekscytująca, czarująca historia, która zachwyci zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jak najbardziej polecam!

 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 

 

Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)