5.11.20

Jola Richter-Magnuszewska, Dzika książka o dzikach i o ich kuzynach


Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Okładka twarda 

Liczba stron 48 

 

Pierwsze słowa jakie mi się nasuwają, kiedy patrzę na tę książkę to „Dzik jest dziki, dzik jest zły” :D jednak nijak ma się to zawartości książki, która pokazuje jakie to interesujące stworzenia. 

 

Dlaczego dzik jest leśnym ekologiem? I czy po kąpieli błotnej rzeczywiście wyciera grzbiet ręcznikiem? Czy wiecie, że każdy dzik jest inny? Z tej książki dowiecie się między innymi gdzie dzik śpi, jak się porozumiewa, co je oraz jakie zasady panują w stadzie. Autorka również bardzo dokładnie przybliżyła anatomię dzika, wychowanie, występowanie oraz daje wskazówki jak rozpoznać go po śladach. 

 

Na okładce przedniej i tylnej po otworzeniu pojawia się chrumkanie w różnych językach. Tylko jak dzik z Danii dogada się z tym z Chin? Uśmiałam się jak nie wiem szczególnie, kiedy zaczęłam je naśladować. zabawa przednia.

 

Niezwykle fascynujące zwierzęta, a książka to ogrom wiedzy, o której nie miałam pojęcia.  Znajdziecie tutaj mnóstwo ciekawostek, anegdot, historii, a nawet wierzeń. Ze sprzedaży każdego egzemplarza wydawnictwo przeznacza pieniądze na działalność Chrumkowa - pierwszego w Polsce schroniska dla świnek. Serdecznie polecam tę niezwykle oryginalną książkę ! 

 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 









Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)