28.11.20

Alicja w Krainie Słów



„Alicja w Krainie Słów” to słowna gra imprezowa dla 3–8 graczy wcielających się w mieszkańców Krainy Czarów.

Fabuła gry to spotkanie na herbatce u Królowej Kier i szybkie rozmowy, których czas odmierza niesamowity grający imbryk. Każda z rozmów ma ustalony temat, a gracze po kolei wypowiadają słowa związane z zadanym tematem. Sprawa jednak nie jest tak prosta, jak się wydaje, bo Królowa Kier zabrania używania niektórych liter alfabetu! Jeśli gracz wypowie słowo zawierające którąś z zakazanych liter albo zbyt długo będzie zwlekać z odpowiedzią, odpada z rundy. Im dłużej gracz utrzymuje się w zabawie, tym więcej punktów zdobędzie. Wygrywa gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej punktów.



Gracze mają do wyboru aż 8 postaci znanych z powieści „Alicja w Krainie Czarów”, a każda z nich obdarzona jest różnymi zdolnościami. Denerwująca gospodyni przyjęcia, czyli Królowa Kier, jako władczyni Krainy Czarów, może ustanawiać nowe prawa... nawet popijając herbatkę! Biały Królik, czyli posłaniec Królowej Kier, ogłasza jej wszystkie nowe prawa, na czym czasem sam korzysta. Jest też Kot z Cheshire, na którego twarzy zawsze gości szeroki uśmiech. Kot może stać się niewidzialny, co wykorzystuje do płatania figli. Są też Bliźniacy, nierozłączni Dyludyludi i Dyludyludam, którzy oznaczają nie tylko podwójną radość, ale i podwójne kłopoty. Z kolei poważny i małomówny insekt Pan Gąsienica podobno umie zaglądać w przyszłość. Nikt nie wie, czy naprawdę posiada taką moc, czy po prostu przypadkiem trafnie zgaduje. Grzeczna dziewczynka z innego świata, czyli Alicja, w porównaniu z innymi gośćmi wygląda bardzo zwyczajnie. To jednak stawia ją w samym centrum uwagi. Dwójka Kier - Kapitan Gwardii Królewskiej zaproszenie na herbatkę poczytuje sobie za wielki zaszczyt i zrobi wszystko, aby przyjęcie się udało, a zwariowany Kapelusznik może złamać każde prawo, łącznie z czasem.




Podstawowym i najatrakcyjniejszym elementem gry jest grający imbryk, który służy do odmierzania czasu. Pozostałe elementy to 8 kart postaci, 8 kart punktacji, 60 kart tematów rozmów, 42 żetony punktów, 3 żetony czasu, 1 żeton Pana Gąsienicy oraz 25 kart zakazanych liter.

Doskonały prezent z okazji zbliżających się świąt. Moja 12-letnia kuzynka była wprost zachwycona. Gra okazała się bardzo dynamiczna, herbata nie stygła. Piskom, wrzaskom i śmiechom nie było końca. Świetna zabawa gwarantowana. Polecam!



Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)