23.8.21

Sophie Corrigan, Stop plotkom! Cała prawda o zwierzętach





Sophie Corrigan, Stop plotkom! Cała prawda o zwierzętach 

Nasza Księgarnia 

Okładka twarda 

Ilość stron 160 


Na całym świecie są stworzenia, duże i małe, o których na samą myśl skręcamy się i wiercimy w fotelach.

Pająki, które sprawiają, że krzyczymy, myszy, które zmuszają nas do skakania po meblach, nietoperze, przez które drżymy na myśl, że trzepoczą nam wokół włosów.


Ale co te zwierzęta kiedykolwiek zrobiły, by zasłużyć na tak złą reputację? W większości przypadków to ludzie nazywają je brzydkimi, niebezpiecznymi i wręcz obrzydliwymi. Ale dla tych maluchów to o jedno fałszywe słowo za dużo. Mają już dość bycia nazywanym strasznymi, oślizgłymi, paskudnymi. Są


Dzięki śmiejącym się ilustracjom niezwykle utalentowanej Sophie Corrigan odkryj prawdę zwierzętach i dowiedz się wszystkiego o tym, jak każde stworzenie odgrywa ważną rolę w naszym świecie. Z niewielką ilością tekstu, który sprawi, że będziesz chichotać, i ramką faktów o każdym błędnie przedstawionym stworzeniu, jest to idealne wprowadzenie do przedstawienia ponad 30 dużych i małych stworzeń, które naprawdę wcale nie są takie złe!






Moje odczucia

Ta książka zawiera wiele stworzeń, które sprawiają, że moja skóra cierpnie – od pająków i mrówek, po myszy, ślimaki i stonogi! Książka analizuje powszechne błędne wyobrażenia o tych zwierzętach, które zyskały niezasłużoną złą reputację i dlaczego są naprawdę dobre.


Było sporo zwierząt, które spodziewałem się zobaczyć na ich liście, ale sporo o których nie pomyślałam, jak gołębie, świnie i żółwie. Bardzo podobał mi się ton tej książki – jest napisana tak, jakby zwierzęta opowiadały historię (co jest bardzo urocze). Opowiadają swoją historię, powszechne błędne wyobrażenia na ich temat i mówią, dlaczego nie powinieneś wierzyć tym plotkom.


Każdemu zwierzęciu poświęcono cztery strony – pierwsze dwie badają powszechne błędne wyobrażenia ludzi na ich temat, a kolejne dwie strony przedstawiają zwierzęcy punkt widzenia na temat tego, dlaczego nic z tego nie jest prawdą. Byłam zaskoczona, jak wiele błędnych przekonań słyszałam wcześniej, ale być może nie zwracałam na nie zbytniej uwagi lub zakładałam, że to prawda.


Ilustracje są na miejscu, podobało mi się, że pierwsze dwie strony pokazują zwierzęta, jak je sobie wyobrażamy (wredne i przerażające), a na następnych dwóch zwierzęta są miłe, słodkie i pokazują ich prawdziwszą reprezentację.


Niezwykle zabawna książka do czytania z dzieckiem, gdy pracujesz nad niektórymi typowymi błędnymi wyobrażeniami i być może rozmawiasz z dzieckiem o własnych lękach. Niesamowicie interesująca ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)