16.8.16

Joanna Wrycza-Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?

Liczba stron: 243
Okładka: miękka


Na początek zachęcam Was do obejrzenia poniższego filmiku.


Wzruszające, prawda? Już dawno temu, nawet nie pamiętam kto, podrzucił mi linka. Filmik ten reklamuje usługi freelancerów, którzy tworzą teksty dla Internetu. Hasło to Words change everything. Dowodem na to stwierdzenie jest powyższy film. Koło niewidomego stoi puszka i tektura z napisem „Jestem niewidomy. Proszę o pomoc”. Wielkiego odzewu raczej nie ma. Ale na ratunek spieszy pani w szpilkach. Poprawia napis na: „Dziś taki piękny dzień, a ja nie mogę go zobaczyć”. Porażające, ale odniosło zamierzony skutek. „Słowa to ślad, który pozostawiamy po sobie”. Tak nas wita we Wstępie autorka. Od razu wiedziałam, że książka mnie zaciekawi.

Joanna Wrycza-Bekier jest doktorem nauk humanistycznych, absolwentką filologii polskiej i germańskiej, autorką książek i artykułów poświęconych słowu pisanemu w Internecie oraz popularnego bloga Poradnik pisania, którego Wam polecam.

Jak pisać teksty, które porwą tłumy? Jak przyciągnąć uwagę czytelnika? Jak go oczarować? Jak pobudzić wszystkie jego zmysły? Skoro tytuł brzmi „Magia słów” to może nauczyć się zaklęć? Sama chcę nauczyć się pisać teksty, które zdobędą czytelników. Na te pytania znajdziecie odpowiedź w tej malutkiej książeczce.

Pani Joanna to praktyk. Lata śledzenie Internetu sprawiły, że wie, czego potrzeba, aby stworzyć interesujący i wyróżniający się tekst. Po lekturze dowiecie się, jakie są podstawowe techniki pisarskie oraz różne sztuczki, dzięki którym pisanie stanie się łatwiejsze. Słowa mają moc sprawczą. Każdy z nas może stworzyć tekst na miarę wielkich pisarzy. Za sprawą książki znów poczułam się jakbym była w szkole, ponieważ autorka zatytułowała niektóre rozdziały następująco: „Lekcja Ernesta Hemingway’a” czy „Lekcja Agathy Christie”. Pani Joanna przytacza fragmenty dzieł i bardzo prosto, krok po kroku tłumaczy na czym polega ich fenomen. Pomysł jest genialny! Nie wskazuje tylko na konstrukcję tekstów, ale również na gramatykę.

„Magii słów” nie przeczytałam w  parę godzin. Aby zapamiętać wszystkie cenne wskazówki trzeba nie tylko kilka razy je przeczytać, ale zrozumieć i wprowadzić do swojego warsztatu. Przecież to praktyka czyni mistrza. Po lekturze muszę stwierdzić, że jeszcze dużo nauki przede mną.

Jest to książka skierowana do pisarzy, copywriterów i miłośników pióra, którzy pragną udoskonalić swój warsztat. To prawdziwa kopalnia wiedzy dla tych, którzy chcą, aby ich słowa na długo wryły się w pamięć.

Za egzemplarz dziękuję: 


Buziaki, Paulina

32 komentarze:

  1. Książka, którą bloger będzie zainteresowany ;) ja jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje pióro już jest bardzo dobre i z przyjemnością czyta się twoje recenzje. Szkoda, że dopiero teraz tutaj zawitałam. ,,Magia słowa'' to coś co chcę mieć jako raczkująca blogerka, jako miłośniczka pisania oraz zwykły człowiek pragnący udoskonalać swój warsztat. Czuję, że ten tytuł już we wrześniu wpadnie w moje ręce, ale do tego czasu będę cieszyła się blogiem ,,Poradnik pisania'' i uważnie śledziła wpisy na nim.

    Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) w ogóle autorka jest niesamowitą osobą i napisała także inne bardzo ciekawe poradniki np. na temat Internetu :)

      Usuń
  3. Chyba każdemu z nas byłoby to dobrym znakiem do pięcia się coraz wyżej w blogosferze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka może być bardzo pomocna przy tworzeniu własnych tekstów, więc z pewnością ją kupię ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytając Twoją recenzję stwierdzam, że każdy z blogerów powinien tę książkę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tylko będę miała okazję, z pewnością po nią sięgnę, zawsze warto czegoś nowego się dowiedzieć. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealny zestaw dla każdego lubiącego bawić się słowem. Szczerze z miłą chęcią przeczytałabym taką kopalnię wiedzy :):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej "Książce", ale muszę przyznać, że każda pisząca osoba z chęcią sięgnęłaby po taką pozycję :) Muszę się nad nią poważnie zastanowić.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uważam, że do pisania trzeba mieć dryg, ewentualnie coś tam doszlifować.
    Jeśli ktoś kompletnie się do tego nie nadaje to trudno będzie mu wyłuskać coś świetnego.
    Takie moje zdanie :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dużo prawdy w Twoich słowach :) z pustego to i Salomon nie naleje :D cha cha. Ale jeśli ktoś chce coś tam doszlifować to książka może się przydać ;) pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Magia słów... Dokładnie!
    Słowa mają ogromną siłę - "potrafią" pocieszyć, wzruszyć, uszczęśliwić, załamać, rozczarować.. Po książkę na pewno sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sięgnąć po tę książkę. Ja również chcę pisać coś co porwie tłumy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wystarczy sięgnąć do książki i poćwiczyć Kochana :*

      Usuń
  12. Mam ją na liście,czeka grzecznie na swoją kolej :) Po Twojej recenzji chyba ją podbiję na nieco wyżej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Ci się przyda, chociaż Ty i tak już pięknie piszesz :) bardzo lubię Twojego bloga :)

      Usuń
  13. Muszę przeczytać. Zachęcają mnie te tytuły rozdziałów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby Ci się spodobać ;) pozdrawiam :)

      Usuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)