28.8.16

PRZEDPREMIERA - K. Bromberg, Hard Beat. Taniec nad otchłanią

Liczba stron: 349
Okładka: miękka


Stanę się monotematyczna, kiedy powiem, że z każdą książką Bromberg nie tylko jestem zachwycona, ale i zaskoczona. Kolejne jej historie są zupełnie różne od poprzednich. A konsekwencją jest brak deja vu, czyli ale to już było

Tanner Thomas jest korespondentem, reporterem wojennym, który pracuje na Bliskim Wschodzie. Podczas jednej z misji ginie jego przyjaciółka i partnerka Stella, z którą pracował przez ostatnie 10 lat. Mężczyzna nie potrafi otrząsnąć się z tragedii. Dochodzi do wniosku, że może go uzdrowić tylko powrót do pracy. Na miejscu okazuje się, że szefostwo przydzieliło mu nową partnerkę – Beaux. Od momentu pierwszego spotkania nie układa się między nimi – Tanner jest pewny siebie i zarozumiały, a B niepokorna i uparta. Co wyniknie z tej znajomości? Czy będą w stanie się dogadać?

Jaka jest ta powieść? Hmmm… Przede wszystkim zupełnie inna. Bardziej melancholijna, ale obfitująca w wątki sensacyjne, bo na miejsce akcji autorka wybrała niespokojne tereny. Pojawiają się również w sekrety i niedopowiedzenia. Beaux nie jest typową kobietą. Daleko jej do romantyczki, która czeka na rycerza na białym koniu. Sama potrafi o siebie zadbać, jest pewna siebie i pyskata. Mówi to, co myśli chociaż na temat swojej przeszłości milczy jak grób. Ma swoje sekrety, którymi się nie dzieli. Ale ta przeszłość w pewnym momencie zaczyna zagrażać nie tylko relacji z Tannerem, ale także jej życiu.

W książce tym razem Bromberg postawiła na jednego narratora. Cieszę się z takiego obrotu sprawy, ponieważ dwutorowa narracja  zdecydowanie już mi się przejadła. Jednak zabieg ten uważam za doskonale przemyślany, ponieważ autorka w ten sposób tworzy aurę tajemniczości wokół Beaux. Wiemy o niej tyle, ile Tanner zdoła się dowiedzieć. A odkrywanie prawdy i jej drugim obliczu trwa niemal do ostatniej strony. Czytelnik nie może się doczekać, aż w końcu pozna prawdę, która go całkowicie zaskoczy. Świetne zagranie! Poza tym możemy bardzo dokładnie poznać Tannera, który przybierając skorupę tak naprawdę jest wrażliwym i romantycznym mężczyzną. Tannera gnębią również duchy przeszłości. Nie dają mu spokoju, a on obwinia siebie o śmierć Stelli. Był dla niej przyjacielem, partnerem, nawet bratem, troszczył się o nią, dbał o jej bezpieczeństwo. Ale nie wystarczająco… Stella umiera, ale Taner często ją wspomina i nie umie rozliczyć się z przeszłością. Kiedy pojawia się Beaux najpierw ją odtrąca. Lecz potem siła przyciągania między tą dwójką jest tak niezwykła, że Tanner nie potrafi się jej oprzeć. Napięcie można wyczuć w  powietrzu, a atmosfera jest gęsta. Tylko czy przeszłość zaważy na przyszłości? Tanner nie spocznie póki się nie dowie, kim jest jego nowa partnerka.

Warto podkreślić, że książka należy do serii Driven, ale nie musimy znać wcześniejszych tomów. Mogę dodać w gwoli ścisłości, że Tanner to brat Rylee – głównej bohaterki serii. Ona i jej mąż Colton przewijają się w książce może ze trzy razy. Na pewno nie więcej, także nie musicie się obawiać, jeśli nie znacie poprzednich książek.

„Hard Beat” jak dla mnie nie jest typowym erotykiem. Scen seksu jest niewiele, co uważam za kolejny plus i mam wrażenie, że autorka odchodzi od tego gatunku. Ta część okazała się niezłą powieścią obyczajową. Autorka skupiła się na człowieku, którego dotknęła ogromna tragedia i który nie potrafi sobie z nią poradzić. Strata ukochanej osoby jest najboleśniejszą rzeczą w życiu. Ale też zwraca uwagę na bardzo niebezpieczną pracę reportera wojennego, jak odnajdują się w tamtych rejonach, co robią w wolnym czasie, jaka ogromna dawka adrenaliny i strachu o życie im towarzyszy. Autorka nieraz mnie trzymała w napięciu. Sama zaczynałam się bać o bohaterów.

Summary: Historia Beaux i Tannera wciągnęła mnie od pierwszej strony. Skomplikowana relacja, namiętność, pasja, sekrety, niedopowiedzenia – to składa się na wybuchową mieszankę, którą odnajdziemy na kartach książki. Od książek nie sposób się oderwać, dopóki nie wchłoniecie ostatniego zdania. Jestem fanką serii i ta książka również spełniła moje oczekiwania. Historia Tannera i Beaux rozpala wszystkie zmysły. Jeśli chcecie się oderwać od codzienności jak najprędzej sięgnijcie po książki Bromberg, które obfitują we wspaniałe postaci, w których czytelnik od razu się zakochuje. Pięknie napisane i godne polecenia.

Premiera 28.09.2016!

Za egzemplarz przedpremierowy dziękuję:




Buziaki, Paulina



GARŚĆ CYTATÓW

Jeśli domem jest dla ciebie obsadzony przez dziennikarzy hotel na jakimś zadupiu, to naprawdę mi ciebie żal.
*
Dom wcale nie jest tam, gdzie masz mieszkanie, lecz tam, gdzie czujesz się komfortowo (…) to gdzie czujesz się komfortowo, ulega zmianom, bo pragniesz zmian, pragniesz czegoś nowego.
*
Atmosfera się zagęszcza, a seksualna chemia, którą odczuwałem wcześniej w  barze wznieca się na nowo i rozbłyskuje między nami niczym błyskawica.
*
Tyle że to będzie mój pierwszy raz w terenie od śmierci Stelli. Czy naprawdę chcę czuwać nad bezpieczeństwem Beaux, skoro ostatnim razem, gdy kogoś chroniłem, zawiodłem na całej linii? Wciąż mam na rękach krew Stelli.
*
Jesteś tak cholernie piękna, że na twój widok robiłyby się korki na ulicach.
*
Jakaś część mnie ją teraz podziwia. Za determinację, by trafić tu z miłości do relacjonowania zdarzeń. I za to, że jako kobieta wybrała tak trudny zawód.
*
Wściekłość i emocje dnia potęgują doznania, a adrenalina wywołuje swego rodzaju poczucie nienasycenia, które sprawia, że nie przejmuję się, czy jej usta będą obolałe, gdy skończymy. W tej chwili jestem owładnięty obłędem, jaki ta kobieta we mnie wywołuje.
Pozwalam więc się wciągnąć w ten hipnotyzujący pocałunek. Jest gorąco, a ona przyciska się do mnie całym ciałem. W końcu zaczyna reagować nie tylko ustami i językiem, bo wsuwa dłonie pod moją koszulę, a rzeczywistość mojego czynu zaczyna przebijać się przez rządzące moim ciałem pożądanie.
*
Czyli inaczej mówiąc, byłeś wobec niej palantem? Czy może byłeś raczej po prostu sobą?
*
Pamiętaj, czasem to, co właściwe, nie pokrywa się z tym, co potrzebne. Czasem to, co potrzebne, nie pokrywa się z tym, co pożądane. A czasem trzeba po prostu żyć chwilą, brać to, co daje nam życie, a potem zająć się konsekwencjami.
*
Patrzymy sobie prosto w oczy i w zagęszczającej się atmosferze seksualnego napięcia wymieniamy mnóstwo niewypowiedzianych słów. Pożądanie i namiętność, pragnienie i żądza wibrują w powietrzu jak nasz prywatny sekret w tym zatłoczonym pomieszczeniu.
*
Zawsze powtarzała mnie i Rylee, że najpierw zakochała się w oczach mojego ojca i stąd wiedziała, że to ten jedyny. Jej zdaniem oczy to jedyna część ciała, która nigdy się nie zmienia, więc jeśli dostrzeżesz w czyichś oczach jutro, to wiesz, że znalazłeś kogoś na zawsze.
*
Ale jak ja mam to wyjaśnić? Sprawiłaś, że cię pragnę? Sprawiłaś, ze się o ciebie boję, chociaż obiecałem sobie, że to się już nigdy nie powtórzy? Nie słuchasz mnie, gdy proszę, byś nie chodziła nigdzie sama? Pragnę cię teraz tak bardzo, że niemożność natychmiastowego zaspokojenia żądzy jest wręcz bolesna.
*
Uwielbiam czuć tak intensywną reakcję i jestem dumny, że potrafię samym dotykiem wypłukać z  jej głowy wszystkie myśli i zburzyć koncentrację.
*
Jeśli chodzi o Beaux Croslyn, nie będę miał dość, niezależnie od tego, ile razy wstrząśnie moim światem.
*
Gdy nie powiesz automatycznie „kocham cię”, bo będziesz tak przytłoczony tym, co usłyszałeś od dziewczyny… to chyba będzie oznaczało, że to czujesz.
*
Śliskie zbocze stało się właśnie pełnoprawną zjeżdżalnią.
*
Ona jest moim skrawkiem nieba w tym piekle na ziemi.
*
Mógłbym być twoją życiową szansą i wszystkim, czym zechcesz, gdybyś tylko wróciła.
*
Zatracam się w tej chwili pod osłoną pustynnej nocy, z gwieździstym niebem nade mną i kochającą mnie kobietą pode mną.
*
Niektórzy ludzie lubią wywoływać burzę, a potem narzekać, gdy pada.
*
Miłość. To niewiarygodnie euforyczne i jednocześnie niesamowicie przerażające uczucie.
*
Mówienie prawdy jest proste. To oszukiwanie wymaga ciężkiej pracy.
*
Życie każdego z nas jest jak książka. Może ten rozdział już się skończył… Albo powinieneś otworzyć z powrotem na tych stronach i przepisać to, co ci się nie podoba.



18 komentarzy:

  1. Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać :)Chętnie oderwę się od rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria Driven jest bardzo ciekawa :) na pewno Ci się spodoba :)

      Usuń
  2. Czytam czytam oczywiście już mi się podoba :)
    Intryguje mnie dziwne zachowanie BJ ciekawe co ukrywa, mam złe przeczucia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszłość BJ jest bardzo tajemnicza :) oj zdziwisz się ;)

      Usuń
  3. Czekam na swój egzemplarz i mam nadzieję, że autorka ponownie zabierze mnie na emocjonalną wędrówkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabierze chociaż dla mnie ta część była o wiele spokojniejsza ;)

      Usuń
  4. Nie słyszałam jednak o tej książce, jednak okładka wydaje mi się bardzo oklepana i odrzuciłaby mnie gdybym widziała te książkę w księgarni. Sądząc po Twojej recenzji nie jest to jednak banał, tylko historia warta przeczytania. Tym bardziej, że główna bohaterka mi się podoba - niezależna, potrafiąca o siebie zadbać.
    Pozdrawiam cieplutko;)))
    i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci tę serię :) ja też wcześniej nie przepadałam za takimi gatunkami, a teraz owładnęło mną szaleństwo ;)

      Usuń
  5. Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać :) A może będzie okazja do przeczytania? :)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie przyszła paczka i niedługo zaczynam czytać :) bardzo pozytywnie mnie nastroiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem świeżo po lekturze. Świetna książka, chociaż momentami mnie denerwowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się :) grunt, że w ogóle wywołała emocje ;)

      Usuń
  8. Nie miałam okazji przeczytać żadnej powieści autorki, ale wydają się ciekawe, więc kto wie... ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Aaaaa!!! Ja chyba nie wytrzymam do 28.09 :(
    -kkaroolajn :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)