8.12.20

Yuval Zommer, Choinka. Jestem jaka jestem






Wydawnictwo Dwukropek

Okładka twarda 

Liczba stron 32 

 

„Choinka. Jestem jaka jestem” Ta książka, radosna celebracja środowiska naturalnego, opowiedziana z perspektywy  uroczej  jodełki, jest obowiązkową pozycją na świątecznych listach lektur! Po pierwsze, okładka po prostu krzyczy „Boże Narodzenie” z błyszczącym, zielonym drzewkiem, zwieńczonym jeszcze bardziej błyszczącą gwiazdą i umieszczonym na bogatym, czerwonym tle. Jednak zamiast otaczać go świąteczna rodzina, obok znajdują się leśne ptaki i zwierzęta. 

 

Wewnątrz, na stronach pomalowanych na najszerszą gamę zieleni, żółci i brązów, wypełnionych nielicznymi akapitami tekstu, dowiadujemy się o drzewie wyrosłym z maleńkiego nasionka, któremu nigdy nie udaje się wyrosnąć prosto jak inne leśne drzewa. Gdy pory roku toczą się wokół lasu, nagle bieleją i przybywają ludzie, by ścinać drzewa. W odwróceniu klasycznej opowieści ludowej o „małej jodełce”, nasze drzewko jest tym, co zostało w lesie, podczas gdy wszystkie inne są wycinane w szczytowym momencie na krótką sezonową wycieczkę w domu.

 

Kolejne strony są przepełnione pięknem świata przyrody, ponieważ drzewo zdobią dekoracje z orzechów, jagód, liści i szyszek. Stanowi centralny punkt obchodów bożonarodzeniowych stworzeń leśnych, a następnie staje się domem dla ptaków i innych zwierząt. Jodelka jest  otoczona miłością. Ostatnia, doskonała ilustracja ukazuje schronienie dwóm czytającym dzieciom.

 

Moje słowa po prostu nie oddają prawdziwej  magii tej książki. Precyzyjnie szczegółowe ilustracje i liryczny tekst Yuvala Zommera przykuwają uwagę godzinami. Im dokładniej przyglądasz się każdej stronie, tym bardziej nagradza cię widok delikatnych owadów, pięknie wzorzystych piór i podziwu dla różnorodności życia.

 

Kiedy słyszymy wezwania do ochrony naszej planety, ta książka stanowi aktualne przypomnienie o cudowności świata przyrody. Mam nadzieję, że ta książka z obrazkami zostanie udostępniona dorosłym i dzieciom i że zachęci członków mojego pokolenia do refleksji nad potrzebą działania na rzecz ochrony i pielęgnowania chwały naszej planety. Cudowna, wspaniała lektura na ten nadchodzący czas. Przepiękna. Serdecznie polecam! 

 

Za egzemplarz Dziękuję wydawnictwu! 

 

Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)