6.12.20

Robert Janowski, Wielcy muzycy



Wydawnictwo Dwukropek 

Okładka twarda 

Liczba stron 134

 

Czwarty tom serii Wielcy ludzie. Po odkrywcach, naukowcach i wynalazcach przyszedł czas na artystów. Wielcy muzycy autorstwa Roberta Janowskiego (tak, pana Janowskiego, który fenomenalnie prowadził program Jaka to melodia?) z ilustracjami Macieja Szymanowicza. Książka, po którą musi sięgnąć każdy fan muzyki. Ja nie wyobrażam sobie życia bez muzyki, chociaż nie mam za grosz słuchu :D ogromnie szanuję wszystkich artystów, a w tej książce po prostu się zakochałam. 

 

Przede wszystkim znakomite, kolorowe ilustracje przykuwają wzrok. Duży format w twardej eleganckiej oprawie jest bardzo wygodny. Na 134 stronach pan Janowski przybliża, aż 32 sylwetki muzyków i ich historie. Znajdują się tutaj muzycy/twórcy/ zespoły pop, hip hop, reaggae, jazzu czy rocka, którzy zapisali się na kartach historii. Autor przywołuje między innymi Abbę, Milesa Davisa, Boba Dylana, Eminema, Janis Joplin, Madonnę, Metallicę, Edith Piaf, Stonga, Franka Sinatrę czy U2. Uwielbiam czytać biografie i inspirująca historie, więc ta książka spełniła moje oczekiwania w 100%. A ileż się tutaj znajduje smaczków, nowinek, ciekawostek. 

 





Dzięki tej książce odpaliłem serwis muzyczny i zaczęłam przesłuchiwać piosenki. Książka stanowi Doskonały pretekst do dyskusji na temat muzyki, poszukiwania własnego ulubionego gatunku podpartego właśnie obcowaniem z daną nutą. Może się sprawdzić na lekcjach w szkole. 

 

Na każdej ze stron znajduje się interesujący opis, a także przepiękna ilustracja. Jestem zachwycona tym wydaniem. Robert Janowski opowiada z pasją, a ja słyszę nie tylko wspaniałą muzykę, ale również cudowny i specyficzny głos autora. Wspaniałe, eleganckie wydanie - doskonale sprawdzi się jako prezent, bo „Muzyka. To magia większa od wszystkiego, co my tu robimy”. Polecam! 

 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 

 

Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)