6.12.20

J.K.Rowling, Ikabog




Media Rodzina

Okładka twarda 

Liczba stron 288

 

Moim zdaniem JK Rowling już zawsze będzie postrzegana jako autorka Harry’ego’ego Pottera, jednak to nie oznacza, że już nie stworzy czegoś równie dobrego. 

 

Ikabog to opowieść o wyśmienitym jedzeniu, niesamowitej przyjaźni i złotych sercach. Prawdę mówiąc, nie spodziewałam się, że w ogóle polubię Ikoboga,  nie sądziłam, że kiedykolwiek dorówna serii o Harrym Potterze. w którym się zakochałam. A kiedy zaczęłam  czytać, moje myśli na początku niewiele się zmieniły - stereotypowe chwalebne królestwo, materialistyczny król i tak dalej, i tak dalej - dopóki fabuła się nie rozkręciła i nie mogłam przestać czytać. Wszystko, co uważałam na początku za lekkomyślne i nieważne, posłużyło za pas startowy dla wszystkich problemów, które zaczęły się rozwijać, i po raz kolejny zwroty akcji, wielorakie wątki fabularne, rozwój postaci i emocjonalne sceny całkowicie mnie powaliły. poczułam ulgę, widząc jej znajomą składnię i humor. Królestwo Coniemiara fascynuje mnie i zarwalam nockę, aby dokończyć czytanie. 

 

Szczerze pokochałam Ikaboga. Przepiękna, interesująca, absolutnie zachwycająca baśń. Podobał mi się sposób, w jaki historia się rozpoczęła, była dobrze zaplanowana, a fabuła żywa i ciekawa. W książce pojawia się wiele postaci, wszystkie odegrały znaczącą rolę i prawie każda pozostanie w moejej pamięci. Szczególnie podobała mi się postać Lilki, odważna i silna, podoba mi się sposób, w jaki przeciwstawia się wszelkim wykroczeniom, które napotyka. Lady Eslanda również jest naprawdę inspirująca. Myślę, że młode dziewczyny mogą brać z nich przykład. 

 

Poleciłabym tę książkę dzieciom w każdym wieku, które absolutnie mogą się z niej czegoś nauczyć. A rodzice, podczas lockdownu mogliby przeczytać tę historię swoim dzieciom na głos. Jestem w stu procentach pewna, że to będzie inspirujące i arcyciekawe doświadczenie. Jeśli chcesz  wychować młodego czytelnika, może ta książka pomoże ci osiągnąć ten cel.

 

Ale w gwoli ścisłości nie jest to tylko lektura dla dzieci, dorosli również będą zachwyceni. Jeśli kochasz baśnie to zdecydowanie powinieneś przeczytać tę książkę. Polecam! 

 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 

 

Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)