22.9.20

Mr Tan, Mordercza Adelka




Mr Tan, Mordercza Adelka

Znak Emotikon

Okładka miękka

Liczba stron 96 

 

 

Od jakiegoś czasu sporo słyszałam o tej malej Adelce. I naprawdę z ręka na sercu nie mogłam się doczekać odkrywania jej przygód. Jako wielka miłośniczka czarnego humoru i cynizmu jestem naprawdę zauroczona! Adelka to prawdziwa bohaterka chyba już nowego gatunku dla dzieci. 

 

Adelka to bohaterka, której trudno szukać w literaturze dziecięcej. Przynajmniej mnie nie przypomina się postać i to w dodatku dziewczynka, która „szkoli się w byciu dyktatorem i świetnie udaje jej się wprowadzać terror w domu i w szkole”. Jeśli ktoś zna to proszę o podzielenie się w komentarzach ;) 

 





Poza tym Adelka jest ciekawa, inteligentna i pełna werwy. zaskakuje wszystkich swoimi dziwnymi i oryginalnymi pomysłami. Nie jest nieśmiała i zawsze mówi, co myśli. Nie waha się wysłać listu z pogróżkami do Świętego Mikołaja lub powiedzieć matce, że jest brzydka ...

 

Ta książka zaburza konwenanse, oferując nam bohaterkę bardzo różną od wyobrażeń małych dziewczynek w jej wieku. Czuła, zabawna, a czasem trochę okrutna. Refleksje i spostrzeżenia Adelki są zawsze zabawne i trafne. jeśli chodzi o ilustracje, są udane i interesujące. Bardzo podoba mi się twarz Adelki - przede wszystkim wyrazista (pewnie za sprawą dość spore głowy). Format książki jest mniejszy niż sobie wyobrażałam, ale mnie akurat idealnie pasuje. 

 

Nie jest to jedna długa historia, która rozwija się w całej książce, ale raczej codzienne anegdoty, kawałki życia. Adelka to bohaterka, którą będę uważnie obserwować, ponieważ bardzo spodobał mi się pierwszy tom. Zdaję sobie sprawę, że czarny humor nie każdemu odpowiada dlatego sięgnijcie na własną odpowiedzialność i sami się przekonajcie o fenomenie tego małego rudzielca.

 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 

 

Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)