21.5.20

Marta Guzowska, Detektywi z Tajemniczej 5. Zagadka ducha Chopina


Nasza Księgarnia
Liczba stron: 128
Okładka: miękka

Piąty tom serii detektywistycznej o młodych śledczych z Tajemniczej 5!

Anka, Piotrek i Jaga (oczywiście razem ze szczurem Sherlockiem) są na wycieczce w Żelazowej Woli. Piotrek wcale się z tego nie cieszy – uważa, że nie ma nic ekscytującego w zwiedzaniu starego dworku pełnego zakurzonych pamiątek. Szybko jednak zmienia zdanie, gdy w tajemniczych okolicznościach ginie rękopis wielkiego kompozytora, a konserwatorka stwierdza, że list wykradł… duch Chopina.Tym razem autorka zabiera nas do bardzo ciekawego miejsca, jakim jest dworek w Żelazowej Woli. Poprzedni tom bardzo mi się podobał i z chęcią sięgnęłam po najnowszy.

Seria książek o śledztwach Anki i Piotrka łączy przygodową fabułę, elementy wiedzy nauki o kulturze i sztuce oraz interaktywną formę. Intrygująca zagadka, sympatyczni bohaterowie, zaskakująca fabuła. Ja jestem na tak i jak najbardziej polecam. 

Podczas lektury króluje interaktywna forma. To znaczy, że to czytelnik staje się detektywem, musi uruchomić szare komórki, włączyć logiczne myślenie, analizować i naprawdę się skupić, aby rozwikłać zagadkę. Poza tym czytelnik poznaje nowe słowa, które zostały pogrubione. Autorka wprowadza w tematykę ochrony dóbr kultury, pamięci po znanych i cenionych osobach, w tym przypadku o znanym kompozytorze – Fryderyku Chopinie.

Książka jest poręczna niewielkiego formatu. Bardzo wygodnie się ją czyta. Każdy z rozdziałów kończy się pytaniem z odpowiedziami do wyboru przez co czytelnik czuje się współautorem tekstu. Na początku kolejnego rozdziału od razu się dowiaduje czy faktycznie wybrał dobrą odpowiedź. Czcionka jest niezbyt duża, więc starsze dzieciaki spokojnie mogą ćwiczyć czytanie. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu ! 







Buziaki, Paulina

2 komentarze:

  1. Nie znam serii, ale książka wydaje się naprawdę fajna. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaję się to bardzo ciekawa książka dla młodzieży, może i ja ją przeczytam :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)