4.5.20

Ann M. Martin, Klub Opiekunek. The BabySitters Club. Świetny pomysł Kristy


Wydawnictwo Mamania
Liczba stron: 176
okładka : miękka 

Nowa okładka książki, nowa generacja czytelników i Klub opiekunek nadal bawią jeszcze więcej osób ze znaną już czwórką, która sprawiła, że opieka nad dziećmi stała się przygodą. Ta seria, wydana po raz pierwszy w 1986 r., Przygotowuje się na XXI wiek.

Po raz pierwszy przeczytałam książki Ann M. Martin, kiedy miałam kilkanaście  lat. Nie byłam pewna, czy nadal będę tak zakochana w książkach, jak wtedy. Myliłam się. Historie są wciąż tak świeże, jak wtedy, kiedy zostały opublikowane i wtedy kiedy ja się z nimi zapoznawałam. 

Mary Anne nadal należy do moich ulubionych postaci. Kristy wciąż jest trochę irytująca, ale pełna życia. Claudia i Stacey nadal modnisie. Nadal uwielbiam moment, w którym Stacey ujawnia dziewczynom, pewien sekret. Pamiętam, że najpierw poznałam to słowo, jednak nie do końca znając jego rozumienie, a tu mamy idealne wyjaśnienie.  

Nie trzeba dodawać, że miło znów było przenieść się w czasy beztroski i myślę, że znów przeczytam całą serie. Spodobał mi się pomysł na założenie klubu i opiekę nad dziećmi.  Podobało mi się również to, że wszystkie cztery dziewczynki, Kristy, Mary Anne, Claudia i Stacey, różniły się od siebie, ale były dobrymi przyjaciółkami i koniec końców musiały nauczyć się doceniać różnice między sobą. Chociaż pokłóciły się, to również się godziły. 

Idealna lektura dla młodszych dziewczynek, u których poziom pomysłowości i kreatywności jest bardzo wysoki.  Rozumiem urok tej książki dla starszych dziewcząt, które są nastolatkami i gotowe są odkrywać nowy poziom odpowiedzialności. Serdecznie polecam!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Mamania! 


Buziaki, Paulina

1 komentarz:

  1. W książkach najfajniejsze jest właśnie to, że potrafią przenosić nas w czasie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)