9.2.18

Lucinda Riley, Siostra cienia

Tytuł oryginału: The Shadow Sister
Wydawnictwo Albatros
Liczba stron: 576

„Star D'Apliese nie może dojść do siebie po nagłej śmierci jej adopcyjnego ojca – tajemniczego multimilionera Pa Salta. Dziewczyna jedzie do położonego nad Jeziorem Genewskim urokliwego zamku, gdzie ma się spotkać z siostrami.  Na miejscu okazuje się, że Pa Salt zostawił każdej z nich w spadku zaszyfrowane wskazówki dotyczące ich pochodzenia. Otrzymana wizytówka i figurka kota wiodą najbardziej enigmatyczną z sióstr, zawsze pozostającą w ich cieniu nieśmiałą Star do uroczego londyńskiego antykwariatu. Niespodziewana śmierć Pa Salta i wizyta w księgarni Orlanda mogą stać się początkiem czegoś nowego. Sto lat wcześniej. Zdecydowana i niezależna Flora MacNichol przyrzeka sobie, że nigdy nie wyjdzie za mąż. Wiedzie spokojne życie w domu położonym w malowniczej Krainie Jezior w północno-zachodniej Anglii, nieopodal miejsca zamieszkania słynnej pisarki, Beatrix Potter, gdzie Flora czuje się bezpieczna i szczęśliwa. Wkrótce jest zmuszona wyjechać do Londynu, gdzie trafia do domu jednej z najbardziej znanych i szanowanych w społeczeństwie edwardiańskiej Anglii kobiet, Alice Keppel. Flora wbrew swojej woli staje się pionkiem w grze, w której będzie musiała wybierać pomiędzy prawdziwą miłością a lojalnością wobec chlebodawcy. Nieoczekiwane spotkanie z tajemniczym mężczyzną przyniesie odpowiedzi, których Flora od dawna szuka. Wykorzystując wskazówki pozostawione przez ojca, Star zgłębia fascynującą historię Flory, poznając jednocześnie szczegóły dotyczące jej własnych korzeni. Badając swoje związki z Florą, odkrywa swoje miejsce w układance pełnej miłości, nienawiści, bólu i nadziei.” 

Lucinda Riley to mistrzyni historii prowadzonej w podwójnej osi czasu. W teraźniejszości pojawia się Star, która stara się rozwikłać pewien sekret, natomiast w przeszłości poznajemy Florę, która musi przetrwać wiele wzlotów i upadków w poszukiwaniu prawdziwej miłości. Oba aspekty czasu są bardzo silne. Nie czułam się, by coś podobało mi się bardziej od drugiego. Autorka płynnie wplotła wiele postaci do książki, a także ich tajemnice, które powoli odkrywamy. Bardzo mi się to podobało, że autorce udało się wszystko sensownie złożyć i stworzyć naprawdę wspaniałą i wciągającą powieść.

Zazwyczaj domyślam się, co wydarzy się w książce, ale w tym przypadku pisarce udało się mnie pozytywnie zaskoczyć. To była ogromna przyjemność zostać zadziwionym w czasach, gdy wszystko zostało już napisane.

Star przechodzi subtelną transformację. Kiedy dałam się porwać jej historii pomyślałam, że główną bohaterkę można porównać do gąsienicy, z której wyłania się przepiękny motyl. Również byłam zauroczona Orlandem, dla którego Star będzie pracować. Bardzo dziękuję autorce za stworzenie tak wspaniałej postaci, która będzie bliska każdemu miłośnikowi książek. 

Pisarka przenosi czytelnika na wieś, której sceneria została wspaniale opisana. Wydawało mi się, że całe otoczenie i okolica żyły. Ponadto jest to miejsce spokojne, w którym Star mogła pogodzić się ze śmiercią ojca, a tym samym pozwoliła sobie na ruszenie do przodu. Na bohaterkę spłynął spokój, a także poczuła akceptację tego, kim chce być. Nadszedł czas, by Star przestała życ w cieniu i wkroczyła w jasność. 

Kim jest Flora? Przede wszystkim wolną duszą, która nie kocha niczego bardziej niż wędrowanie po okolicy, szkicując i malując aspekty przyrody, które przyciągają jej wzrok. Jest miłośniczką zwierząt, o czym świadczy menażeria, którą gromadzi w swojej sypialni. Nie została przedstawiona społeczeństwu z powodu braku funduszy rodzinnych, ale to nie przeszkadza jej w najmniejszym stopniu. Flora okazała się być najbardziej bezinteresowną osobą. Jej własne potrzeby i pragnienia były mocno osadzone w jej umyśle, ponieważ chciała jak najlepiej dla swojej rodziny, niezależnie od własnych osobistych życzeń. 

Lucinda Riley w „Siostrze cienia” pokazuje wielkie umiejętności w sposobie przekazywania historii. Wszystkie wątki  tej opowieści przepięknie się ze sobą splatają, genialne połączenie elementów tworzy fascynującą lekturę, od której nie mogłam się oderwać.

Za książkę dziękuję wydawnictwu!

Buziaki, Paulina

5 komentarzy:

  1. Nie jestem przekonana, czy jest to książka dla mnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również książka jakoś do mnie nie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja się jej nie mogę doczekać :) Muszę jednak najpierw przeczytać drugą część, bo dopiero co skończyłam pierwszą :)

    Pozdrawiam!
    Dominika
    http://domciachoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie okładka książki jak marzenie. Wzięłabym ją bez wahania. I po tej recenzji chyba tak zrobię ;)


    Pozdrawiam
    https://blokksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Co tom to lepszy.Jednym tchem czytałam "Siostra Cienia"Uwielbiam...Już nie mogę się doczekać "Siostra Perły"

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)