20.2.18

J.K. Rowling, Harry Potter i Kamień Filozoficzny (wydanie ilustrowane)


Tytuł oryginału: Harry Potter and Philosopher’ s Stone
Wydawnictwo Media Rodzina
Okładka: twarda
Ilustrował: Jim Kay
Liczba stron: 256


„Jedenastoletni Harry Potter to sierota i podrzutek, który od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Harry nigdy by się nie spodziewał, że można latać na miotle, znać bardzo pożyteczne zaklęcia i nosić pelerynę niewidkę. Nigdy też nie przyszłoby mu do głowy, że to właśnie on stoczy walkę z potężnym i złym Lordem Voldermortem.”


Z Harry Potterem J. K. Rowling jest tak – są osoby, które go kochają, są osoby, które go nienawidzą, ale co jest oczywiste, nie ma takiego człowieka, który by o nim nie słyszał. Wielokrotnie powtarzałam, że ja zakochałam się w książkach o chłopcu-czarodzieju na trzecim roku studiów, kiedy to musiałam przeczytać właśnie pierwszy tom na zajęcia z literatury dziecięcej. Wtedy przepadłam. Dostałam takiego bzika, że od razu pochłonęłam kolejne części oraz obejrzałam filmy. Od tamtej pory jestem ogromną fanką tej serii.

Bardzo chciałam stać się posiadaczką tego ilustrowanego wydania. W pewnym sensie te książki o Harrym Potterze są nowe. Przeglądanie edycji ilustrowanej przywraca magię i cuda, którą poczułam podczas lektury serii. Ilustracje Jima Kay’a są po prostu cudowne, w różnych kształtach i rozmiarach idealnie komponują się ze słowami Rowling.

Wizualnie to wydanie jest szersze i wyższe od innych książek o Harrym Potterze, aby pomieścić kombinację słów Rowling i ilustracji Kay’a. Wydrukowane w pełnym kolorze z delikatnym połyskiem. Każda strona to ekscytujące oczekiwanie na to, co znajdę, gdy przewrócę kartkę. W książce znajduje się kilkaset przepięknych ilustracji.

Zaczynam myśleć, że nieprędko powrócę do "starych" wydań książek o Potterze teraz, gdy poznałam zilustrowany odpowiednik. Dlaczego miałabym? Ilustracje są tak piękne w tym wydaniu, że powrót do oryginałów będzie trudniejszy. Oczywiście, te „stare” książki zawsze będą miały wartość sentymentalną, ale jako ludzie, którzy już wielokrotnie czytali te kopie, nadszedł czas na coś nowego - a jednak zupełnie znajomego.

Nie da się ukryć, że ilustrowane wydanie Harry’ego Pottera Jima Kaya to arcydzieło. Obrazy są piękne i dobrze wykonane. Myślę, że każdy doceni tę serię i będzie chciał mieć ją na półce. Jeśli szukacie pomysłu na prezent to eleganckie wydanie nada się do tego idealnie. 






Za książkę dziękuję wydawnictwu!

Buziaki, Paulina

6 komentarzy:

  1. Śliczne wydanie. Nie lada gratka dla fanów.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chciałabym mieć te ilustrowane wydania :) Piękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi również bardzo podoba się wydanie tej książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne ilustracje. O bohaterze słyszałam, ale serii nie znam i filmu też nie. Jakoś nie ciągnie mnie, nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, to arcydzieło!
    Mam trzy dotąd wydane ilustrowania i jednak pierwsze jest najlepsze, mimo że dwa pozostałe również są świetne :D
    Pozdrawiam! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite jest to wydanie ♥♥

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)