21.2.18

Kelly Oram, Cinder i Ella


Tytuł oryginału: Cinder & Ella
Wydawnictwo Dolnośląskie
Liczba stron: 344
Okładka: miękka

„Niespełna rok temu osiemnastoletnia Ella uległa tragicznemu wypadkowi, w którym zginęła jej mama, a ona sama odniosła bardzo poważne obrażenia. Powrót do zdrowia jest trudny, dlatego dziewczyna trafia pod opiekę dawno niewidzianego ojca i jego nowej rodziny… na drugim końcu kraju! [za którą szczerze nie przepada!] Teraz Ella musi musi przekonać innych, że potrafi żyć samodzielnie…. i po dłuższej przerwie ponownie nawiązuje kontakt z kimś, kto jako jedyny jest gotów jej pomóc… I bardzo wiele dla niej znaczy… Anonimowy przyjaciel poznany na blogu. Cinder.”

Po książkę „Cinder i Ella” Kelly Oram sięgałam z pewną rezerwą, ponieważ to gatunek dla młodzieży. Ale lektura okazała się niezwykle wciągające współczesną interpretacją bajki o Kopciuszku, która zawiera w sobie mnóstwo uroczych chwil. Przyjaźń, humor, romans – to dostaniecie, jeśli tylko sięgniecie po tę powieść. Oram wprowadza czytelnika w emocjonującą historię, która sprawi, że będziecie nie tylko się smucić, ale też chichotać i zakochiwać w bohaterach. Spokojnie mogę stwierdzić, że to jedna z lepszych książek z tego gatunku, jakie czytałam.

Od pierwszych stron polubiłam Ellę. Wypadek zrujnował jej życie – pozostawił oparzenia, stała się prawie niepełnosprawna i zabrał jej normalność. Nagle stałą się „tą dziewczyną” i zmuszona została do poruszania się w świecie, który jest znacznie bardziej okrutny niż kiedykolwiek przedtem. Nie mogłam sobie wyobrazić jej cierpienia, ani przez co przechodzi.  Ella to inteligentna i silna postać, więc radziła sobie jak tylko umiała.

Pokochałam relację między Ellą a Cinderem. Iskry, aż latają w powietrzu. Przekomarzanie się głównych bohaterów, sprawia, że sceny czytałam z nieukrywaną przyjemnością. Wydawać by się mogło, że dwie osoby, które nigdy się nie spotkały, mogą się w sobie zakochać. Ale uczucia między nimi stopniowo się rodziły w przeciągu kilku lat komunikacji, choćby tylko internetowej. Ich znajomość nie była oparta na statusie czy sławie, wręcz przeciwnie – oni naprawdę się o siebie troszczyli.

„Cinder i Ella” Kelly Oram to mistrzowska opowieść o młodej dziewczynie, która zmaga się z przeciwnościami losu, aby ją przełamać, tylko po to, by pokazać czytelnikowi, jak mimo tragedii możesz stać się silną osobą. Książka, której żaden czytelnik nie zapomni. Idealna dla fanów bajek.

Za książkę dziękuję wydawnictwu! 


Buziaki, Paulina

9 komentarzy:

  1. Po twojej recenzji bardzo chcę przeczytać tę książkę. Mam nadzieję, że wkrótce mi się to uda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja...myślę że się skuszę na tę książkę :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To moje must-read. Uwielbiam takie historie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach poznanie tej historii. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi miło, ale przeczytałam już tak dużo podobnych powieści, że za tę raczej nie zabiorę się w najbliższym czasie- za dużo innych książek czeka :)
    Pozdrawiam ♥
    https://ogrodliteracki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna, wzruszająca, ale i zabawna historia. Mimo, że faktycznie jest przeznaczona dla młodzieży, to uważam, że niezależnie od wieku można ją czytać. To jedna z tych powieści, która rozgrzeje serce. Uwielbiam <3 Nie mogę doczekać się drugiego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się, czy sięgać po tę historię - po Twojej recenzji jestem całkowicie przekonana!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie okładka przyciągnęła moją uwagę. A po przeczytaniu Twojej recenzji jestem skłonna sięgnąć po nią w wolnych chwilach, chociaż aż taką fanką bajek nie jestem ;)

    Pozdrawiam :D
    https://blokksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę przeczytać! Tytuł mam już zapisany!

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)