18.7.17

Flesz książkowy #6

Każdą z zaprezentowanych poniżej książek przeczytałam w jedno, góra dwa popołudnia. Bardzo przyjemnie mi się czytało te lektury i serdecznie zachęcam do ich poznania.

Diane Chamberlain, Światło nie może zgasnąć
Doktor Olivia Simon kończy właśnie dyżur na pogotowiu. Mąż czeka na nią ze świąteczną kolacją. Ale od miesięcy między nimi się nie układa. Ona stara się ratować swoje małżeństwo, ale Paul nie ukrywa swojej fascynacji artystką Annie. Olivię zatrzymuje jednak w pracy nagły przypadek. Kobieta zostaje postrzelona w klatkę piersiową, w której lekarka rozpoznaje piękną Annie. Stan rannej jest krytyczny, dlatego Olivia decyduje się na natychmiastową operację. Mimo to Annie umiera. Czy Olivia zrobiła wszystko, by ją uratować? 

Autorka poruszyła tu wiele problemów, między innymi skupiła się na małżeństwie, gdzie żona za dużo pracuje, a mąż zafascynowany jest inną kobietą. Ale gdy jego „luba” trafia na stół pod ręce żony, sytuacja robi się dramatyczna, bo kobieta umiera. I tutaj zaczynają się schody? Czy Olivia zrobiła wszystko, żeby uratować kobietę?

Chamberlain zagłębia się w psychikę bohaterów i autorka wykazała się nie lada pomysłowością. Napięcie sięga zenitu. Wstrząsające i traumatyczne przeżycia bohaterów tworzą nieszablonową fabułę.  Autorka zaprezentowała wciągającą historię o obsesji, zdradzie, miłości i problemach rodzinnych. Poza tym, jeśli myślicie, że znacie swojego współmałżonka to po tej lekturze dwa razy się zastanowicie. Bo nikt nie jest święty. 
Świetna, fenomenalna, genialna. Emocjonująca i zachwycająca. Wciągnęła mnie od pierwszej strony i długo nie potrafiłam o niej zapomnieć. To pierwsza lektura autorki, którą poznałam, ale jestem zachwycona. Podoba mi się historia, podobają mi się bohaterowie, podoba mi się miejsce akcji. Autorka w 100% trafiła w mój gust i wiem, że na pewno sięgnę po inne jej książki. Już się nie mogę doczekać kolejnych części tej właśnie powieści, bo autorka stworzyła trylogię.

Sally Hepworth, Słodkie sekrety
Neva Bradley chce ukryć przed najbliższymi i współpracownikami szczegóły dotyczące swej ciąży, łącznie z tym, kto jest ojcem jej dziecka. Jej matka, Grace, nie spocznie, dopóki nie odkryje tajemnicy córki. Im bardziej naciska, tym Neva bardziej się w sobie zamyka. Babcia Nevy, Floss, przypomina sobie podobną sytuację sprzed sześćdziesięciu lat i skrywaną przed najbliższymi tajemnicę. Jeśli teraz ujawni sekret z przeszłości, życie całej rodziny się zmieni. Floss zastanawia się, czy wyznanie prawdy jest lepsze niż zachowanie milczenia. 
Czy pewne sekrety powinny na zawsze pozostać zapomniane?

Ostatnio w moje ręce wpadają książki o ciąży, położnych, lekarzach. Zupełnie nie wiem dlaczego :D ale tak serio bardzo przyjemnie czytało mi się tę powieść. Niezwykła obyczajówka, z fantastycznymi bohaterami, interesującą fabułą, tajemnicą z przeszłości.
Opowieść o trzech pokoleniach i skrywanych sekretach, które w każdej chwili mogą wyjść na jaw. Poruszająca historia o kobietach, więzach rodzinnych, cudzie narodzin. Ale także o miłości i przyjaźni. Napisana niezwykle lekkim piórem.
Książka podzielona jest na rozdziały, gdzie narratorkami są poszczególne bohaterki. Dzięki temu mamy ogląd na całą sytuację z różnych punktów widzenia, co pozwala nam spojrzeć obiektywnie, ale też zrozumieć każdą z kobiet, poznać ich myśli, odczucia, zmartwienia. 
Jednak nie każdemu może się spodobać ta książka z powodu opisu kilku trudnych porodów. Bohaterki są położnymi, dlatego jeśli nie możecie czytać na ten temat to nie radzę. W każdym razie autorka zwróciła uwagę na pewien ważny problem - praca położnych jest bardzo trudna i ważna, ale bardzo często niedoceniana. 
Jestem zauroczona i polecam każdej kobiecie niezależnie od wieku. 

Sophia Amoruso, #Szefowa (Girlboss)
Sophia, buntownicza dziewczyną bez grosza, niespodziewanie tworzy modowe imperium i uczy się być szefem.
Książka oparta na faktach i napisana przez Sophia Amoruso, właścicielkę Nasty Gal Vintage – imperium modowego. Bardzo przyjemna lektura dla tych, którzy chcą się dowiedzieć jak stworzyć biznes od zera. Autorka chyba sama się nie spodziewała do czego może doprowadzić założenie konta na ebay i handlowanie ubraniami z second handu. Sophia dzięki uporowi stała się milionerką, która za gotówkę kupuje Porsche. A zaczynała od grzebania w śmietnikach i kradzieży…
Niestety nie wszystko jest tak kolorowe, bo w zeszłym roku została zmuszona do sprzedaży firmy i ogłosiła bankructwo. Niemniej lektura przyjemna, na jedno popołudnie, choć czasem chaotyczna. Nie wniesie w Wasze życie nic odkrywczego, ale jeśli Wam się nudzi i lubicie czytać biografie, a także interesujecie się modą - to jak najbardziej polecam.
Na podstawie tej książki powstał również serial o takim samym tytule wyświetlany na Netflixie. Główną rolę zagrała Britt Robertson znana między innymi z "Najdłuższej podróży". Serial składa się tylko z 13 odcinków. Obejrzałam, jednak mnie zachwycił. Amoruso ukazana została jako kobieta nienormalna, flejtuchowata i najgorsza z możliwych. Z ciekawości możecie obejrzeć, bo każdy odcinek trwa około 20. Serial jednak nie odniósł popularności i drugi sezon nie powstanie.



 Buziaki, Paulina

19 komentarzy:

  1. ,,Światło nie może zgasnąć" chętnie przeczytałabym w letnie popołudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dłuższego czasu mam ochotę na książki Diane Chamberlain, więc niedługo się może w końcu skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety jeszcze żadnej z wymienionych nie czytałam, ale z chęcią sięgnęłabym po "Światło nie może zgasnąć" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chamberlain znam i czytam, nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po jej najnowszą książkę, ale na pewno to nadrobię. Polecam Ci "Tajemnicę Noelle", "Zatokę o północy" i "Chcę cię usłyszeć" - to moim zdaniem jej najlepsze książki ;)
    Czytałam poprzednią książkę Hepworth, "To, co nam zostaje"i naprawdę miło ją wspominam, więc pewnie prędzej czy później rozejrzę się za "Słodkimi sekretami" ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmią ciekawie, ale jeszcze żadnej z niej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki nie w moim stylu, nawet nie słyszałam o nich wcześniej :P jednak wolę typowe kryminały z detektywami i zabójstwem na przodzie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybkie i przyjemne :) czasem takie własnie książki odstresują najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o Girlboss i mam w planach przeczytać tę książkę, bo warto się w sumie inspirować takimi ludźmi, którzy uparcie dążyli do celu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnej z tych jeszcze nie czytałam, ale uwielbiam tego typu książki - od których ciężko się oderwać, a przy tym przyjemnie czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za mini-recenzję "#Szefowa". Wahałam się czy warto ją czytać, ale chyba jednak sobie odpuszczę skoro piszesz, że ta książka nic nie wnosi (widziałam ją w jakimś zestawieniu książek dla kobiet pragnących stworzyć własny biznes i stąd moje początkowe zainteresowanie).

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki nie do końca w moim klimacie, ale zainteresowało mnie "Światło nie może zgasnąć". Pomysł z ratowaniem swojej, jakby nie było, rywalki wydaje się być intrygujący i oryginalny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem naprawdę ciekawa najnowszej książki Chamberlain. Uwielbiam, gdy w powieściach czuć napięcie i emocje sięgają zenitu :) Liczę na to, że uda mi się ją dorwać w bibliotece...


    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz spotykam się z tymi trzema tytułami. Niestety chyba żadna z książek nie trafiła w mój gust. Ale kto wie, może któraś z nich kiedyś jednak wpadnie w moje ręce.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja pierwszy raz widzę te tytuły. Pierwszy mnie zaintrygował najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nazwisko pierwszej autorki chyba obiło mi się gdzieś o uszy... Historia brzmi dość przerażająco. Skojarzyła mi się trochę z "Dziesięcioma murzynkami" Christie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszy raz widzę się z tymi tytułami. Ale każda z nich trafiła w mój gust. Pierwszą książkę muszę przeczytać! Niesamowicie zaciekawił mnie opis Twój jak i książkowy. Nie zdziwię się jak Olivia coś uknuła i specjalnie nie odratowała Annie. Ale w sumie czego nie zrobi zdesperowana kobieta. Coś czuję, że pełna jest wielu emocji i wydarzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam ani jednej z wyżej wymienionych książek, ale na pewno sięgnę po dwie pierwsze książki, bo brzmią interesująco. Niestety po ostatnią nie sięgnę, bo nie lubię takiego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyznam, że "Światło nie może zgasnąć" nie do końca mnie do siebie przekonało, nieco gorsza książka autorki, jednak i tak sięgnę po drugi tom serii, chętnie zobaczę, jak dalej się ona rozwinie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  19. Dwie pierwsze mam już na półce na czytniku, ale jeszcze czekają na swoją kolej;)
    https://slonecznastronazycia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)