13.2.17

Złote myśli #2

Już jutro wszyscy zakochani obchodzą swoje święto. I ja też :D Z tej okazji przygotowałam dla Was moje ulubione cytaty o miłości. 


„– A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
– Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika"
.

"Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ? Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje”.

Alan Alexander Milne, Kubuś Puchatek

*

„Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku”.

Antoine de Saint-Exupery, Mały książę

*

„Nawet najbardziej nieśmiertelna miłość może się wyczerpać”.

Margaret Mitchell, Przeminęło z wiatrem

*

„Pozostań przy mnie na zawsze
- przybierz, jaką chcesz, postać
- doprowadź mnie do obłędu,
tylko nie zostawiaj mnie samego w tej otchłani,
gdzie nie mogę Cię znaleźć!
Nie mogę żyć bez mojego życia.
Nie mogę żyć bez mojej duszy!”

Emile Bronte, Wichrowe wzgórza

*

„Ślepym w miłości ciemność jest najmilsza”.

William Shakespeare, Romeo i Julia

*

„Zawsze cię kochałam, a gdy się kogoś kocha, to kocha się całego człowieka, takiego, jaki jest, a nie takiego, jakim by się go mieć chciało”.

Lew Tołstoj, Anna Karenina

*
„Daremnie walczyłem ze sobą. Nie poradzę, nie zdławię mego uczucia. Pozwól mi, pani, wyznać, jak gorąco cię wielbię i kocham”.

Jane Austen, Duma i uprzedzenie

*

A Wy macie swoje ulubione cytaty o miłości? ;) 


Buziaki, Paulina

20 komentarzy:

  1. Kubuś Puchatek <3 piękne cytaty wybrałaś :)
    Ja bardzo lubię ten: "Kochać trzeba już, natychmiast. Miłości nie można odkładać na pojutrze, bo pojutrze może być koniec świata." (M. Musierowicz, "Imieniny")

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne cytaty :)
    Jednym z moich ulubionych jest ten z 13. rozdziału Listu do Koryntian: "Miłość jest cierpliwa, miłość jest dobrotliwa, nie zazdrości, miłość nie jest chełpliwa, nie nadyma się, nie postępuje nieprzystojnie, nie szuka swego, nie unosi się, nie myśli nic złego, nie raduje się z niesprawiedliwości, ale się raduje z prawdy; wszystko zakrywa, wszystkiemu wierzy, wszystkiego się spodziewa, wszystko znosi. Miłość nigdy nie ustaje."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak... Hymn o miłości to chyba zasługuje na osobny post :) jest przepiękny, wręcz doskonały ;)

      Usuń
  3. Mnie jakoś ten cały walentynkowy szał omija - tzn. nie miałam pojęcia, że to już jutro!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie posty <3 Generalnie jestem uzależniona od cytatów (w sumie to mam obsesję xD). Przepiękne!
    Zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :D a zeszyty z cytatami wręcz walają się po domu :D

      Usuń
  5. Piękne cytaty :) Aż miło przeczytać :)

    Pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne cytaty wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po prostu <3. Uwielbiam zwłaszcza ten z Wichrowych wzgórz :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne cytaty :)
    Moimi ulubionymi są te księdza Jana Twardowskiego:
    "Jeśli kochasz, czas zawsze odnajdziesz"
    i "Zapomnij, że jesteś, gdy mówisz, że kochasz"
    Miłych i radosnych walentynek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo piękne cytaty. :) Moim ulubionym jest " Troska o drugiego człowieka to objaw słabości. Gdy nam na kimś zależy, w nasze życie wkrada się lęk, że możemy te osobę utracić " z książki "Niebezpieczne kłamstwa" Becca Fitzpatrik. Może nie jest to do końca szczęśliwy, miłosny cytat ale myślę, że ma swój przekaz jak drugi człowiek jest w życiu dla nas ważny i w życiu prawdziwym też mamy takie lęki gdy kogoś się kocha. :) Pozdrawiam ;*
    http://booksofmylifeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)