23.6.21

Matt Haig, Biblioteka o Północy





Matt Haig, Biblioteka o Północy 

Zysk i S-ka 

Okładka miękka 

Ilość stron 398 


Dobra pamięć może być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem, a w rezultacie spędzam prawdopodobnie więcej czasu niż powinnam, przeżywając chwile i zastanawiając się „co by było gdyby” – jak i czy moje życie potoczyłoby się inaczej?


Jest wiele drobnych decyzji, które podejmujemy każdego dnia, a które tworzą inną oś czasu, która mogłaby być. Więc kiedy zobaczyłam książkę  Matta Haiga w zapowiedziach byłam zachwycona i zaniepokojona, ponieważ nie wiedziałam, w jaki sposób mógłby wyrazić to wszystko w sposób satysfakcjonujący dla mnie.


ogóle nie powinnam się martwić. Historia Nory Seed była lepsza, niż się spodziewałam. Nora, która zdecydowanie nie wykorzystała swojego potencjału – przynajmniej we własnym umyśle – i uważa, że ​​nikt na świecie za nią nie będzie tęsknił, więc postanawia ze sobą skończyć. Zamiast umrzeć, trafia do Biblioteki, gdzie pewna osoba wręcza jej „Księgę żalu” i daje możliwość zobaczenia jak jej życie mogłoby się potoczyć. 


Jej podróż przez wielkie żale – zerwanie zaręczyn, porzucenie projektu – nie napełnia jej szczęściem tak, jak się tego spodziewała. Wszyscy mamy te momenty „przesuwanych drzwi”, a Nora odkryła, że ​​nie były to wielkie decyzje, które miały znaczenie. Dla mnie to było prawie pokrzepiające, bo obawiam się, że moja księga żalu dorównuje jej rozmiarami. My, Czytelnicy, przechodzimy z nią tę podróż i jesteśmy w jej głowie jako gwiazda rocka, sławny sportowiec, szczęśliwa mama, barmanka itd. 


Nie zamierzam zdradzać wszystkiego, ale ta książka ma szczęśliwe zakończenie — w końcu Nora kończy swój czas w Bibliotece i ląduje w znacznie szczęśliwszym miejscu, obok wielu postaci, do których przywykliśmy i które pokochaliśmy podczas lektury. 


kreatywna, dobrze napisana, prowokuje do myślenia i nie przypomina niczego, co czytałam do tej pory. Jestem zachwycona. Haig zaprasza do odkrywania własnego życia i zadowolenia z wcześniejszych decyzji. Z pewnością nie pożałujesz, że wziąłeś ją do przeczytania i refleksji. W końcu „czy zrobiłbyś coś innego, gdybyś miał szansę cofnąć swoje żale?”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)