26.8.20

Aneta Wira-Ostaszyk, Joanna Kończak – Mój balet. Opowieść o tańcu: od szkoły do sceny



Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Okładka twarda

Liczba stron 240

 

Już dawno nie miałam w ręku równie pięknej publikacji. Oko się wprost zachwyca tak pięknym albumowym wydaniem. Jeśli macie kogoś w rodzinie kto kocha balet koniecznie musi zapoznać się z książką Anety Wiry-Ostaszyk, autorki bloga simpledancerslife.com.

 

Autorka należy do zespołu Polskiego Baletu Narodowego i w sieci dzieli się ciekawostkami zza kulis. Natomiast książka to obszerne kompendium wiedzy na temat baletu. 


Publikacja ta składa się z pięciu dużych rozdziałów. W rozdziale pierwszym zatytułowanym Szkoła baletowa autorka rozwiewa wszelakie wątpliwości na ten temat – kiedy zacząć, jak wybrać zajęcia baletowe, jak dostać się do szkoły baletowej oraz jak wygląda nauka. „Życie na scenie” to fascynująca i arcyciekawa podróż za kulisy. Niesamowicie przyjemnie czyta się ten rozdział. Czułam się jakbym sama się tam znalazła. Z tego rozdziału czytelnik pozna również bardzo dokładnie poszczególne części garderoby. W rozdziale Podstawy techniki autorka przybliży podstawowe pozycje rąk oraz nóg w tańcu klasycznym. W ostatniej części pani Aneta zabiera nas w podróż do przeszłości – poznamy najważniejsze wydarzenia z historii baletu oraz słynne spektakle. Ten rozdział również bardzo mi się podobał. I po przeczytaniu bardzo chciałabym na taki spektakl się wybrać. 






Publikacja ta jest bardzo przemyślana, ciekawa, interesująca. Baletem nie jest moją pasją, ale po przeczytaniu chciałabym zagłębić ten temat. Życie baletnicy jest fascynujace. I tak różne od pracy zwykłego śmiertelnika.

Do czego mogłabym się przyczepić? Do tego, że nie ma żadnej cudownej wstążeczki do zaznaczania. Książka ta jest tak pięknie wydana, że aż się prosi o taki ozdobnik, który na pewno nie tylko dodałby uroku, ale również byłby niezwykle praktyczny i pomocny. Jednak oczywiście to tylko taka moja mała uwaga, która absolutnie nie wpływa na całokształt. Serdecznie polecam!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 










Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)