1.7.20

Joo Moyes,W samym sercu morza


Wydawnictwo Znak
Okładka: miękka
Liczba stron: 544

Jeśli lubisz historie, które szybko Cię wciągają, są pełne emocji, dramatyzmu i zapewniają żywą atmosferę odległych czasów, koniecznie przeczytaj najnowszą powieść Jojo Moyes, W samym sercu morza. 

Akcja rozgrywa się tuż po II wojnie światowej i jest fikcyjnym opisem transportu setek panien młodych z Australii do Anglii na lotniskowcu. Wiele kobiet spędza bardzo mało czasu ze swoimi mężami i prawie wszystkie porzucają jedyne życie, jakie kiedykolwiek znały. Sześciotygodniowa podróż pełna strachu, podniecenia, irytacji i nudy skończy się katastrofą dla jednych, a dla innych szczęściem. 


Przywiązałam się do bohaterów i po skończeniu lektury było mi najzwyczajniej w świecie smutno. Moyes zawsze zmusza czytelnika do myślenia o postaciach długo, długo po przeczytaniu książki. Poza tym zawsze udaje jej się rzucić kompletne niespodzianki na to, co według czytelnika było przewidywalną fabułą.

Książka zaczyna się dość wolno i od samego początku nie wiadomo od razu, kim są główni bohaterowie. Ale w kilku kolejnych rozdziałach zaczynamy głębiej poznawać kobiety i ich historie. 


W samym sercu morza to naprawdę urocza książką, doskonale oddającą gorącą przygodę wojennej miłości i odwagę niezliczonych młodych kobiet, które podjęły najwyższe ryzyko w pogoni za snem. Nigdy tak naprawdę nie wiedziałam wiele o fenomenie panny młodej i odkryłam, że ta książka otwiera oczy na ten temat. Dużo się nauczyłam, ale nie czułam się, jakbym uczestniczyła w lekcji historii. Zamiast tego pochłonęły mnie osobowości i odwaga bohaterów.



Powieść porusza się płynnie między różnymi  punktami widzenia bohaterów i przywołuje epokę ze szczegółami, które mocno osadzają czytelnika. Przyciągnęły mnie szczere emocje bohaterów i ich życie a język Moyes jak zwykle zachwyca. Zdecydowanie egzemplarz wjeżdża na półkę zaraz obok innych powieści autorki. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Znak!

Buziaki, Paulina

2 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki i chcę ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno jeśli znajdę nieco więcej czasu, to zechcę przyjrzeć się tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)