26.7.20

Tove Jansson, Niebezpieczna podróż


Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Okładka twarda 
Liczba stron 32

Jak zwykle autorka umie mnie nastraszyć :D od dziecka bałam się Muminków i nijak nie potrafię wyzbyć się strachu podczas czytania. Kiedy czytałam Niebezpieczną podróż również czułam oddech na szyi i niespokojnie wróciłam się na krześle. Jeśli cenicie prozę Jansson i przepadacie za Muminkami to na pewno Niebezpieczna podróż również Was zainteresuje. 

 Zuzanna jest w okropnym nastroju i chciałaby, żeby wszystko potoczyło się inaczej. I rzeczywiście, dokładnie to się dzieje. Wypowiedziane na głos życzenie przenosi dziewczynkę do świata Muminków!

historia ta odzwierciedla sposób myślenia dzieci w bardzo zniuansowany sposób. Dzieci są wszechmocne, to znaczy naprawdę wierzą, że wszystko kręci się wokół nich, że są centrum i przyczyną wszystkiego. Posiadanie całej tej mocy czasami prowadzi do ambiwalencji, dziecko jest przepełnione silnymi sprzecznymi emocjami. Szczególnie podoba mi się konkluzja książki, z której wynika, że ​​nie zawsze łatwo wiedzieć, co jest prawdziwe, a co fantazją.






Opowieść jest naprawdę ekscytująca i według mnie nie nadaje się na wieczorne czytanie dla przerażonych dzieci oraz wystraszonych rodziców :D

Niebezpieczna podróż to cienka książka, bo posiada zaledwie 32 strony, z czego się cieszę. Tekst jest rymowany, a główną atrakcją sa wyraziste ilustracje  autorki, które podkreślają charakter powieści. Piękne jest również wydanie - piękny offsetowy papier i twarda okładka. 

Podsumowując, Niebezpieczna podróż to książka, która odzwierciedla świat dzieci i dlatego chciałabym ją  polecić starszym dzieciom, bo te młodsze bardziej strachliwe mogłyby się wystraszyć :D

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu! 


Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)