10.7.20

Patrycja Zarawska, Eksperyment krok po kroku


Wydawnictwo Wilga 
Liczba stron: 96
Okładka: miękka 

Na rynku wydawniczym często pojawiają się  publikacje dotyczące eksperymentowania dla młodych naukowców, którzy są ciekawi świata. 

Ostatnio trafiła do mnie bardzo interesująca książka Eksperymenty krok po kroku. Naprawdę nie sądziłam, że w tak ciekawy sposób można napisać książkę o różnorodnych doświadczeniach. Aż 30 szalonych eksperymentów do wykonania w domu. Nie ma szans na nudę! Autorka podzieliła publikację na kilka różnych tematów takich jak kuchenne laboratorium, ciało stałe, ciecz i gaz, siły przyrody, elektryczność i magnetyzm oraz światło i dźwięk. Dodatkowo każdy dział został oznaczony innym kolorem, żeby można było łatwiej poruszać się po książce. Przy każdym doświadczeniu znajduje się dokładna legenda sygnalizowana ikonkami - pomoc osoby dorosłej, dla cierpliwych , dla ekipy czy pora roku. A także przedmioty potrzebne dziecku. 






Książka ogólnie jest bardzo czytelna i rodzic ma od razu rzut na to, co dokładnie będzie się działo w kolejnych etapach danego eksperymentu. 

Po każdym doświadczeniu znajduje się ciekawostka, wyjaśnienie eksperymentu oraz już wiesz..., czyli czego się nauczyliśmy. Podoba mi się także format, duża czcionka i kolorowe rysunki. Ilustracje naprawdę przyciągają wzrok.








Bardzo ciekawa propozycja, według mnie, już dla przedszkolaka. Z pomocą rodziców na pewno w prosty i interesujący sposób doskonale pozna otaczający go świat.

Okazuje się, że nauka absolutnie nie misi być nudna. Eksperymenty krok po kroku to Świetny sposób na naukę przez zabawę i kreatywne spędzanie czasu z dzieckiem. Serdecznie polecam!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu!


Buziaki, Paulina

1 komentarz:

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)