8.1.18

Lisa Elridge, Face Paint. Historia makijażu

Wydawnictwo Znak
Liczba stron: 240
Okładka: twarda

Uwielbiam tak pięknie wydane i eleganckie publikacje jak Face Paint. Historia makijażu autorstwa Lisy Elridge. Od kiedy tylko zobaczyłam na Instagramie, że pojawiła się tak interesująca książka na rynku wydawniczym od razu zapragnęłam się z nią zapoznać.

Lisa Elridge jedna z najbardziej poważanych i doświadczonych wizażystek w  branży. Od ponad 20 lat dzieli się swoją wiedzą. Jako jedna z pierwszych wizażystek zaczęła zamieszczać na swojej stronie internetowej tutoriale makijażowe. Dziś jej kanał na YouTube ma prawie 2 miliony subskrypcji. Obecnie pełni funkcję dyrektora kreatywnego w Lancôme.



Już teraz śmiało mogę stwierdzić, że to jest książka na jaką czekałam! Autorka zaciekawiła mnie od pierwszych stron, ponieważ nie podchodzi do tematu jak nauczycielka historii, czyli typowo chronologicznie. Owszem ta pozycja obejmuje czas od starożytności, aż do współczesności, ale Lisa wydziela tutaj raczej zagadnienia, którymi się zajmuje. I tak w części pierwszej wyróżnia trzy podrozdziały, które zostały poświęcone kolorom – czerwonemu, białemu i czarnemu. Intrygująco, prawda? W kolejnej części autorka odsłania także sekrety kreowania wizerunku prawdziwych ikon mody, takich jak Audrey Hepburn czy Marilyn Monroe. Zwraca uwagę również na to dlaczego tak wiele kobiet czerpie z nich inspirację. Przybliża również sylwetki twórców współczesnego przemysłu kosmetycznego (Max Factor, Elizabeth Arden, Estée Lauder).

Face Paint. Historia makijażu została przepięknie wydana. Poza tym zostały w niej umieszczone rewelacyjne zdjęcia. Połączenie interesującej treści ze znakomitymi fotografiami sprawi, że po ten piękny album sięgną nie tylko wielbicielki makijażu, ale po prostu wszystkie kobiety, bo przecież makijaż to temat bliski każdej z nas. Mnie ta pozycje bardzo się podoba i Wam również serdecznie polecam!


Dziękuję wydawnictwu za udostępnienie książki!

Buziaki, Paulina

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam makijaż i chociaż dopiero się uczę, to z przyjemnością czytam publikację z nim związane. Myślę, że fajnie byłoby dowiedzieć się o historii makijażu :) Będę polować na tę książkę ^^
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przyjrzałabym się bliżej tej książce, bo to chyba coś dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie intryguje ta książka, chociaż nie przykładam tak dużej wagi do makijażu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Makijaż niezbyt mnie interesuje, ale książka jest rzeczywiście przepięknie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia w środku są przepiękne, ktoś kto to wydawał, wielkie brawa. Makijaż jest dla mnie interestujący, więc książka na pewno byłaby ciekawa.
    pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest przepiękna w środku! I nawet znam osobę, która ją składała ;) chociaż sama niestety nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Są takie wyjątki jak ja, ktore nie za bardzo są obeznane z makijażem. Ale te ksiazke kupilam kolezance kochajacej malowac i bardzo jej sie spodobala :-)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)