18.10.17

Sejal Badani, Ślad po złamanych skrzydłach

Tytuł oryginału: A Trail of Broken Wings
Wydawnictwo Kobiece
Liczba stron: 488
Okładka: miękka

Nikt nigdy nie wie, co się dzieje wewnątrz rodziny po zamknięciu drzwi. Doskonale nałożona maska, która może mieć niewielki związek z rzeczywistością, potrafi uśpić czujność nawet najbliższych. Ktoś jednak powinien zdemaskować kłamstwo, zanim ta destrukcyjna siła zniszczy wszystkich dookoła. Tak też jest w książce Sejal Badani „Ślad po złamanych skrzydłach”.

„Kiedy ojciec Sonyi zapada w śpiączkę, młoda kobieta niechętnie powraca na łono rodziny, którą zostawiła przed laty. Odkąd dziewczyna opuściła dom, żyła z dala od wszelkich zobowiązań, podczas gdy jej spokojna siostra Trisha odnalazła się w perfekcyjnym domu na amerykańskich przedmieściach, a ambitna Marin konsekwentnie budowała karierę zawodową. Wszystkie kobiety pamiętają czas, kiedy cała rodzina żyła szczęśliwie w Indiach i wszystkie starają się na swój sposób radzić sobie z dramatycznymi zdarzeniami, które spotkały je po przyjeździe do USA”.

Ponieważ Brent leży w śpiączce, trzy córki i jego żona gromadzą się wokół niego, co może być pokazaniem miłości i oddania. W rzeczywistości wszystkie cztery kobiety walczą ze swoją długą i przerażającą przeszłością, nawet jeśli nadal zachowują starannie założoną maskę, którą stworzyły przez lata. Trisha, ulubiona córka i jedyna, która nie doświadcza brutalnych i ciągłych biczy, opłakuje stratę ukochanego ojca. Najstarsza córka Marin, teraz już żona i matka, zawsze dążyła do doskonałości, aby udowodnić swoją wartość i mieć nadzieję, że powstrzyma ciosy. Najmłodsza córka Sonya po latach powraca niczym syn marnotrawny, bo dawno temu porzuciła rodzinę na rzecz fotografowania, ale też, aby odciąć się od ojca. Tak naprawdę żadna z nich nigdy nie uciekła od swoich problemów, bo blizny psychiczne i emocjonalne są bardzo głębokie.

„Ślad po złamanych skrzydłach” to poruszająca książka o niebezpiecznym i destrukcyjnym wirze przemocy, która dotyka zbyt wiele rodzin, a także tajemnic, które trzymamy i kłamstw, które mówimy, pozornie w celu ochrony najbliższych. Ale nie dość rozumiemy, jak te tajemnice mogą wpływać na nasze dorosłe życie. Autorka ukazała niezwykle realistyczny i trudny obraz życia w następstwie przemocy, w których cisza jest wrogiem prawdy i uzdrowienia.

Sejal Badani jest bardzo utalentowaną pisarką. Wprost zaczytywałam się w tej historii i chciałam już ją zakończyć, by nie przeżywać strasznego cierpienia z bohaterkami. Ale z drugiej strony marzyłam, żeby poznać finał tej rodzinnej tragedii. Przemoc rodzinna stanowi trudny i poważny temat, jednak często zamiatany jest pod dywan. „Ślad po złamanych skrzydłach wywołał we mnie mnóstwo emocji, ale  to jest historia, którą trzeba po prostu poznać i w końcu głośno poruszyć problem przemocy domowej.  
Buziaki, Paulina

22 komentarze:

  1. Przekonałaś mnie! Wpisuję na liste książek do przeczytania...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że to będzie przejmująca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy zdecyduję się kiedyś na tę lekturę, ale okładka jest piękna. Bardzo minimalistyczna, a jednocześnie przyciągająca wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością nie jest to łatwa pozycja, ale chyba chciałybyśmy się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem Ci, że mnie przekonałaś do tej książki. Lubię powieści, w których poruszane są trudne tematy. Dawno temu miała swoją premierę? Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo duże wrazenie wywarła na mnie ta książka. Nie spodziewałam się znaleźć w niej aż tyle bolu i tajemnic. Czytałam po prostu z zapartym tchem

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czytać o rzeczach waznych nawet jeśli są trudne. Z lektury takich książek zawsze staram się wynieść coś dla siebie. Chętnie przeczytam.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym przeczytać, jednak nie wiem czy jestem gotowa na taki trudny temat. Mam nadzieję jednak, że się przełamię.
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi sie podoba okłądka i fabuła. I oczywiscie, nie dla okładki, bym ją prezczytała. Tylko brakuje mi już czasu.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa książki, okładka zapowiada coś bardziej lekkiego, a tutaj temat przemocy. Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam wrażenie, że ten tytuł by mnie zachwycił, bardzo chcę go poznać, przede wszystkim ze względu na intrygujący w moim przekonaniu temat.

    OdpowiedzUsuń
  12. Opis bardzo mnie zachęcił do przeczytania tej książki, więc z czasem na pewno ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam szczerze, że nie wiedziałam o tym, że taka książka będzie miała swoją premierę, ale już wpisuję ją na listę, bo to moje klimaty i bardzo zainteresowałaś mnie tą recenzją :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiele słyszałam już o tej książce, teraz czas samemu się z nią zapoznać!

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi jak piękna choć bolesna powieść. Mam ogromną ochotę przeczytać jak skończyła się historia tych kobiet.
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. myślałam, że ta książka jest o czymś zupełnie innym :D ciężki temat, ale lubię takie książki. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytam coraz więcej pozytywnych recenzji tej książki, trzeba się wybrać na zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wstrząsający obraz rodziny z obrazka. Warto zapoznać się z tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoja recenzja, jak najbardziej przekonała mnie, żeby po nią sięgnąć :) Lubię czytać historie, które niosą ze sobą istotne przesłanie i zostają w naszych sercach na długi czas <3
    Pozdrawiam, Goszaczyta

    OdpowiedzUsuń
  20. Co to dużo mówić, moja lista książek do przeczytania chyba właśnie się nieco rozrosła :D

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)