9.10.17

Anna Maksymiuk-Szymańska, Co za szycie. Poradnik szyciowy dla początkujących


Wydawnictwo Septem
Okładka: miękka
Liczba stron: 231

Szycia na maszynie uczyłam się sama. W nauce pomogły mi przede wszystkim tutoriale na YouTubie. Dlatego chciałam Wam dzisiaj przedstawić książkę, która jest bogatym kompendium wiedzy na temat szycia, mianowicie „Co za szycie – poradnik szyciowy dla początkujących”. Autorką książki jest Anna Maksymiuk-Szymańska, absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i Wrocławskim, projektantka, specjalistka ds. PR. Swoją przygodę z modą rozpoczęła ponad 10 lat temu. W tym czasie stworzyła pierwszą modową telewizję internetową Babskie TV, agencję marketingowo-PR ową Babski PR oraz pierwszy w Polsce vlog o szyciu cozaszycie.pl. Obecnie rozwija swoją markę odzieżową emem szop

„Co za szycie” to idealny poradnik dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z nauką szycia na maszynie. Książka ta składa się z ośmiu rozdziałów. W pierwszym Pani Anna skupia się na omówieniu maszyny i poszczególnych jej rodzajów. Dzięki scharakteryzowaniu modeli nie będzie problemu z wyborem tej najbardziej nam odpowiadającej. Dalej bardzo dokładnie zostało opisane jak należy obsługiwać się maszyną do szycia. Autorka również zwróciła uwagę na najczęstsze problemy podczas szycia. Dlatego jeśli nie od razu coś nam wyjdzie może wynikać z tego, że mamy źle ustawioną maszynę. Absolutnie nie wolno się zrażać tylko próbować dalej i zmieniać ustawienia np. naprężenie nici. W kolejnych rozdziałach przybliża akcesoria do szycia, takie jak igły, nici oraz stopki, jak również omawia podstawowe szwy i ściegi. Najbardziej zainteresował mnie rozdział poświęcony tkaninom, w którym nie tylko zostały one bardzo dokładnie scharakteryzowane, ale Pani Anna dzieli się nazwami sklepów, w których bardzo tanio można je zakupić. W rozdziale zatytułowanym „Wykroje” rozpoczyna się praktyczna część książki, z której dowiemy się jak zrobić dobre wykroje na swój rozmiar. Autorka pomyślała o wszystkim i do książki została dołączona płyta DVD, która uzupełnia treści zawarte w książce. Ostatni rozdział stanowi zwieńczenie książki i ukazuje skąd można czerpać inspiracje. Całość została również uzupełniona o zdjęcia i kolorowe ilustracje. Dzięki temu książka jest bardzo przyjemna dla oka.

Chcecie rozpocząć swoją przygodę z szyciem? Nic trudnego! Wystarczy sięgnąć po książkę Pani Anny Maksymiuk-Szymańskiej i zasiąść do maszyny. Kto wie, może to  właśnie szycie stanie się Waszą pasją.

Buziaki, Paulina

6 komentarzy:

  1. Wow! Nie widziałam wcześniej takich książek! Akurat nie mam maszyny do szycia,ale gdyby była taka zwykła o szyciu... Wzięłabym bez wahania!

    OdpowiedzUsuń
  2. O to książka dla mnie.Troszeczkę o szyciu wiem,ale malutko.Bardziej znajome mi są inne formy robótek.Ponieważ jestem jednak ciekawa wszystkich takich "prac ręcznych",taka książka jest w sam raz dla mnie:)))
    Pozdrawiam
    https://czytanestrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. już mi gdzieś ta książka mignęła! Podziwiam umiejętność szycia i zazdroszczę :D No my to chociaż mamy tutoriale na youtube, starsze pokolenia musiały się więcej namęczyć, by się nauczyć, choć tu z pomocą pewnie przychodzili posiadający tę umiejętność członkowie rodziny :D

    Ja raczej nie planuję się uczyć, ale książka faktycznie wygląda zachęcająco! :)

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś chciałam nauczyć się szyć, ale niestety czasu coraz mniej, a planów coraz więcej, więc sobie odpuszczę, wolę teraz zacząć chodzić na siłownię i postawić na naukę języków. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)