21.6.20

Rafał Skarżycki, Tomasz Lew Leśniak, Hej, Jędrek! Znowu pod górkę?



Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Liczba stron : 224
Okładka miękka 


Wakacje to najlepszy czas na przygodę! Przynajmniej według Jędrka i jego paczki: Witka, Grubego i Karoli. A ponieważ z podziwu godną łatwością pakują się w kłopoty, na brak atrakcji nikt nie może narzekać.

Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej. Stodoła zamiast hotelu na obozie karate to tylko pozornie największy wakacyjny problem. Jeśli do tego sensei już pierwszego dnia łamie nogę, a neandertalczyków można spotkać pod każdą szerokością geograficzną, to... i tak nie wszystko, co może człowiekowi popsuć lato.

Czy Jędrek i jego ekipa wyjdą zwycięsko z kolejnych tarapatów?

.
.
.
Od czasów przeczytania Mikołajka mam ogromny sentyment do zabawnych, dowcipnych i inteligentnych chłopców. Dlatego też z ogromną chęcią sięgnęłam do książki Hej Jędrek! Znowu pod górkę ? Tom ten stanowi już 7 część przygód tego uroczego bohatera. 

Nadchodzą wakacje. Jędrek wraz ze swoją paczką - Grubym, Witkiem i Karolą wybierają się na obóz karate. Jednak od samego początku wszystko idzie na opak - zamiast hotelu stodoła, sensie łamie nogę oraz bliskie spotkania z neandertalczykami. Ale to nie wszystko! 

Uśmiałam się czytając te książkę i nie wiem, jakim cudem dopiero teraz na nią trafiłam. Jędrek to szalenie pozytywny i sympatyczny bohater. Nie lubi szkoły, ciągle wdaje się w kłótnie ze swoją siostrą, często wpada w tarapaty. Ale to tylko dodaje mu uroku. Naprawdę nie mogłabym się na niego długo gniewać, bo jest po prostu uroczy. 

Z tą książką na pewno nie da się nudzić. Napisana lekkim piórem, z bardzo ciekawą i szybką fabułą, inteligentnym komizmem słownym i sytuacyjnym. Szalenie podobają mi się rysunki komiksowe, które nadają charakteru całej powieści. Myślałam, że będą kolorowe tak samo jak okładka, ale czarno-białe nie są mniej urokliwe. W każdym razie warstwa komiksowa jest uzupełnieniem treści, które są ze sobą idealnie współgrają. I są niejako sporą atrakcją dla czytelnika, który już nie może narzekać, że książki są za grube. 

Serdecznie polecam! Nie tylko chłopcom, bo uważam, że dziewczynki również świetnie spędzą czas z Jędrkiem i jego ekipą. Osobiście nie mogę doczekać się kolejnego tomu i jeśli będą miała okazję nadrobię poprzednie. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Nasza Księgarnia! 


Buziaki, Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)