5.7.18

Benji Davies, Mój wieloryb

Tytuł oryginału: The Storm Whale
Wydawnictwo Znak
Liczba stron: 32
Okładka: twarda

„Mój wieloryb” to delikatna i łagodna opowieść o związku między małym chłopcem a jego ojcem.

„Chłopiec o imieniu Noi mieszka z tatą nad morzem. Pewnego dnia, po gwałtownej burzy, znajduje na plaży małego wieloryba. Zabiera go do domu i postanawia się nim zaopiekować. Jednak czy wanna to na pewno dobry dom dla jego nowego przyjaciela?”

„Mój wieloryb” wywołał we mnie ogromną siłę emocjonalną, która często pochodzi z tego, co autor-ilustrator zostawia. Benji Davies w pięknych, pełnych życia obrazkach czyni dosadność Noiego: nie tylko nie ma matki w zasięgu wzrok, nie ma innych ludzi widocznych w jego uroczej, ale zrujnowanej wiosce rybackiej. Świat Noiego sprowadza się do piaszczystej, słonej, niejasno magicznej esencji: rozległe błękitno-zielone morze, pstrokate pasma wybrzeża, kilka kolorowych morskich stworzeń, z którymi się bawi, sześć kotów o różnych odcieniach i jego tata – wysoki, o okrągłym brzuchu i siwej brodzie, w szelkach i zwietrzałym brązowym kapeluszu.

"Mój wieloryb" to interesująca, ale też urocza opowieść o potrzebie przyjaźni, o pomaganiu, trosce, a także empatii. Myślę, że młodszym dzieciom na pewno się spodoba, wzruszy każdego czytelnika, a także zachwyci przepięknymi ilustracjami. Ponadto wydrukowana czcionka jest bardzo duża, co ułatwi naukę czytania przedszkolaka.

Piękna, kolorowa i mądra.

6/6

Za książkę dziękuję wydawnictwu!

Buziaki, Paulina

2 komentarze:

  1. Warto mieć ją w swojej biblioteczce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem lubie takie powieści, są nostalgiczne, refleksyjne. Chciałabym ją przeczytac.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)