23.1.17

Magdalena Kordel, Wymarzony dom

Cykl: Malownicze (tom 1)
Liczba stron: 400
E-book

Do książek polskich autorów jestem sceptycznie nastawiona. Doprawdy, sama nie wiem, z czego to wynika. Oczywiście, znajdą się tacy, których uwielbiam – Grochola, Musierowicz, Siesicka, Ficner-Ogonowska. Już od dawna obiecałam sobie, że sięgnę po którąś z książek Magdaleny Kordel. Padło na serię Malownicze. I powiedzieć Wam coś? Jestem oczarowana!

W pierwszym tomie zatytułowanym Wymarzony dom autorka ukazała perypetie Magdy, młodej kobiety, która w  ciągu jednego dnia zrywa ze swoim facetem (jednocześnie szefem!) i rzuca pracę. W dodatku odkupuje dom od matki przyjaciółki, którego nigdy nie widziała na własne oczy. Magda ma tyle szczęścia, że nie musi się martwić o swoją sytuację finansową, a skoro dokonała transakcji to teraz nie wypada się wycofać i Nasza bohaterka postanawia wybrać się do Małowniczego. Wyjazd odmieni życie dziewczyny już na zawsze.

Motyw kobiety porzucającej dobra miejskie na rzecz prowincji jest często spotykany w literaturze. Sądzicie, że już ten temat został bardzo dokładnie przedstawiony ze wszystkich stron? Nic bardziej mylnego, bo pani Kordel z każdą kolejną stroną powieści nas zaskakuje.

Centralnym miejscem w powieści  staje się zakupiony dom Magdaleny. Jedna jej decyzja zaważy o życiu innych, ponieważ to miejsce stanie się ostoją dla osób zagubionych, skrzywdzonych, z przeszłością. Julka, Kasia, Krysia, Marcysia, Ania… Magda każdemu pomoże, do każdego wyciągnie rękę i nie zostawi w potrzebie.

Autorka stworzyła niezwykle żywiołowe i autentyczne postaci. Każda z nich jest wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju. Bohaterowie trudzą się z życiem i próbują pokonać przeszkody piętrzące się na ich drodze. Magdalena Kordel nie boi się poruszać trudnych tematów takich jak brak miłości, samotność, sieroctwo, przemoc, gwałt. W sposób dosadny pokazuje do czego doprowadzają problemy z alkoholem. Ale nie myślcie, ze Malownicze ukazuje tylko dramaty. To książka o spełnianiu marzeń, tych dużych, jak i tych małych głęboko skrywanych; o szczęściu, które może do nas zapukać w każdej chwili; o miłości, która nadaje życiu sens i przede wszystkim o poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi.

Summary: Wymarzony dom to książka niezwykle wzruszająca, prawdziwa, ciepła, ale też pełna humoru. Bohaterowie od pierwszych stron zaskarbili sobie moją sympatię, tchnęli nadzieję, że jeszcze istnieją dobrzy ludzie na świecie. Zapraszam do tego babskiego grona, choć i wspaniałych mężczyzn tu nie zabraknie.

Buziaki, Paulina

27 komentarzy:

  1. Czytałam na razie dwie książki pani Kordel i na żadnej się nie zawiodłam. Muszę sięgnąć i po tę serię! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Motyw kobiety na prowincji pojawia się dosyć często, ale ja sięgam po niego rzadko, więc mnie się jeszcze nie przejadł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam książkę tej autorki " Anioł do wynajęcia " :) Ciekawa książka, ale wątpię bym sięgnęła po kolejne jej dzieła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy najbliższych Świętach z chęcią sięgnę ;)

      Usuń
  4. Polscy autorzy nie są źli i lubię odkrywać nowe perełki. Pani Kordel pisze piękne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jakoś sceptycznie podchodzę do twórczości polskich autorów. Może w końcu powinnam się przełamać i sięgnąć po coś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ zgrałaś się z tekstem z moją ostatnią lekturą :) Właśnie wczoraj skończyłam "Okno z widokiem". To trzecia powieść tej autorki, do której wróciłam po bardzo długim czasie. Okazało się, że Pani Magdalena nadal urzeka swoim stylem, tematyką i niesamowitym ciepłem.
    Po Twojej recenzji na pewno sięgnę po "Wymarzony dom" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na pewno sięgnę po inne książki :) bardzo mi się ta lektura podobala ;)

      Usuń
  7. Ja niedługo biorę się za "Sezon na cuda"

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiłaś mnie, ponieważ lubię takie pozycje. Ląduje na liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :) to dopiero moje pierwsze spotkanie z autorką, ale na pewno sięgnę po kolejne książki :)

      Usuń
  9. Uwielbiam Magdalenę Kordel!!! Wszystkie jej książki, któe do tej pory przeczytałam, były strzałem w dziesiątke!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na pewno w niedługim czasie sięgnę po kolejne :)

      Usuń
  10. Słyszę mnóstwo pozytywnych opinii, ale jeszcze nie sięgnęłam :) Czekam na odpowiedni nastrój, zwłaszcza, że też jestem sceptycznie nastawiona do polskich autorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero moje pierwsze spotkanie z autorką, ale jestem zauroczona :)

      Usuń
  11. Nie czytałam nic tej autorki, ale siostra ma i czytała wszystkie jej książki i jest nimi zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero moje pierwsze spotkanie, ale też jestem zachwycona :)

      Usuń
  12. Nie czytałam ani jednej pozycji Magdaleny Kordel. Jeżeli chodzi o polskich autorów aktualnie jestem na etapie Sońskiej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie Sonskiej jeszcze nic nie czytałam. Może w końcu coś mi się uda przeczytać :)

      Usuń
  13. Uwielbiam całą twórczość autorki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną jeszcze inne powieści tej autorki ;)

      Usuń
  14. Bardzo lubię takie ciepłe opowieści, więc na pewno kiedyś przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)