14.12.16

Kupić czy nie kupić?



Można śmiało stwierdzić, że koniec roku dla książek to istna posucha. Natomiast w styczniu wydawnictwa uderzają z całą siłą i wypuszczają na rynek bardzo ciekaw propozycje. Dzisiaj zebrałam te, które moim zdaniem są najciekawsze. Zapraszam!

*


Tarryn Fisher, Mimo naszych kłamstw
11.01.2017
Wydawnictwo Otwarte
Wiesz dobrze, że nie da się żyć bez ponoszenia konsekwencji własnych decyzji, tak samo jak nie da się żyć bez patrzenia za siebie. Zawsze będziesz wspominał, zawsze będziesz rozpamiętywał. Wielka miłość, która odeszła... Pamiętasz jeszcze, co czułeś, gdy znikała? Ja czuję to cały czas.
Zniszczyłem wszystko. Mam już dosyć tych bezsennych nocy, kiedy analizuję, co się stało. To nie miało prawa się wydarzyć! Ile razy wypowiadałeś w myślach to zdanie? Nawet raz to za dużo. Dla mnie te słowa to już niemal modlitwa.
Chcesz mojej rady? Zastanów się głęboko, zanim zaczniesz okłamywać ukochaną osobę, bo pewnego dnia rozejrzysz się dookoła i zobaczysz jedynie zgliszcza – ruiny życia, które chciałeś mieć, tragedie osób, które darzyłeś uczuciem, zniszczonego siebie.
Nie, nie zostawię tak tego. Mimo naszych kłamstw tym razem postawię wszystko na jedną kartę. Przecież ona mnie potrzebuje...
C.
Mimo naszych kłamstw to pożegnanie z Olivią, Leah i Calebem. Nadszedł czas na ostatnią część miłosnej układanki. Jeśli myślisz, że znasz już całą historię, to błąd. Tarryn Fisher nie pozwoli Ci odetchnąć, rozpali Twoje emocje do czerwoności.
*


C.J. Daugherty, Tajemne miasto
11.01.2017
Wydawnictwo Otwarte
Kontynuacja powieści "Tajemny ogień". 


Taylor i Sacha ukrywają się w oksfordzkim Kolegium Świętego Wilfreda. Tu, pod opieką alchemików, są bezpieczni – przynajmniej na razie. Taylor trenuje, by móc stawić czoła siłom mroku, a Sacha w starych księgach szuka wskazówek na temat swojego losu.

Czas płynie nieubłaganie. Ciemne moce przybierają na sile i zaczynają zagrażać całemu światu. Za siedem dni chłopak skończy osiemnaście lat, a wtedy pradawna klątwa, która do tej pory go chroniła, ma sprawić, że Sacha zginie. Jest tylko jeden sposób, aby to powstrzymać. Bohaterowie muszą dotrzeć do miejsca, gdzie ród L'hiverów został przeklęty, i zmierzyć się z demonami.
Taylor i Sacha wyruszają w niebezpieczną podróż. Stawką jest życie tych, których najbardziej kochają.

Pradawna moc i śmiertelna klątwa, szaleńczy wyścig z czasem i walka z przeznaczeniem. Akcja "Tajemnego miasta" pędzi jak rollercoaster!
*


Audrey Carlan, Dziewczyna na miesiąc
11.01.2017
Edipresse Książki
Mia Saunders potrzebuje pieniędzy, dużo pieniędzy. Ma rok na spłacenie długu, który zaciągnął jej ojciec. Teraz przestępcy grożą jej rodzinie, bo chcą odzyskać kasę. Przecież chodzi o milion dolarów. Mia Saunders to młoda buntowniczka, która próbuje swoich sił jako aktorka. Niespodziewana wiadomość odmienia jej życie – jej ojciec pożyczył dużo pieniędzy i naraził się byłemu chłopakowi Mii, jednemu z licznego grona niewiele wartych facetów, dla których dziewczyna straciła niegdyś głowę. Żeby pomóc ojcu i uratować swoją rodzinę, Mia musi spłacić dług, zatrudnia się więc jako ekskluzywna dziewczyna do towarzystwa w firmie ciotki, aby co miesiąc dokonywać spłat. Wystarczy, że spędzi miesiąc z bogatym facetem, z którym nie musi uprawiać seksu, aby mieć na kolejną ratę. Łatwizna? Pierwsze trzy miesiące – Styczeń, luty, marzec – spędza kolejno w Malibu, w Seattle i w chicago. Mężczyźni, którzy płacą za jej czas, są znani i bogaci. Weston charles channing trzeci – scenarzysta i reżyser znanej serii filmów – zatrudnia Mię, aby strzegła go przed zakusami młodych kobiet gotowych na wszystko, byle tylko trafić do świata show biznesu. W lutym jest muzą znanego francuskiego malarza Aleca Dubois i pozuje do obrazów, w marcu zamieszkuje z Anthonym Fasano i jego partnerem Hectorem. Tym razem Mia wciela się w rolę narzeczonej Anthony'ego – boksera i spadkobiercy bogatej włoskiej rodziny, który pilnie strzeże swojego sekretu przed najbliższymi.
*


Remigiusz Mróz, Wotum nieufności
11.1.2017
Wydawnictwo Filia

Pierwsza polska seria political fiction!
Marszałek sejmu, Daria Seyda, budzi się w pokoju hotelowym, nie pamiętając, jak się w nim znalazła ani co się z nią działo przez ostatnich dziesięć godzin. Jest przekonana, że stała się ofiarą manipulacji, ale nie wie, kto ani dlaczego może za nią stać. Tymczasem Patryk Hauer, wschodząca gwiazda prawicy, podczas prac komisji śledczej odkrywa polityczny spisek sięgający najistotniejszych osób w kręgach władzy.
Seyda i Hauer znajdują się po przeciwnych stronach sceny politycznej. Dzieli ich wszystko, ale połączy jedna sprawa...
*


Jojo Moyes, Dziewczyna, którą kochałeś
11.01.2017
Między Słowami

Nowa powieść autorki bestsellerowych "Zanim się pojawiłeś" i "Kiedy odszedłeś".

"Ten portret to moja ulubiona rzecz w całym domu. Właściwie na całym świecie. Przypomina mi o dziewczynie, którą kiedyś byłam. Która nie martwiła się na okrągło. I która potrafiła się bawić, po prostu... robiła różne rzeczy. O dziewczynie, którą chcę znów być. "

W życiu Liv nic nie poszło zgodnie z planem. Zamiast cieszyć się miłością męża i myśleć o przyszłości, została sama. Jedyne, na co ma ochotę, to wejść pod kołdrę i już nigdy nie wyściubiać spod niej nosa. Wypić o jeden kieliszek wina za dużo i zapomnieć o mailach od komornika i mężczyźnie, który miał być spełnieniem marzeń, a zniknął bez słowa. Jedyne, co pomaga jej przetrwać, to portret dziewczyny, zaręczynowy prezent. Najcenniejsza rzecz, jaką ma. Kiedy ktoś chce jej go odebrać, Liv zaczyna walczyć. O obraz i o siebie. Podobno można łamać zasady, jeśli się kocha...
*


Margaret Atwood, Oryks i Derkacz
12.01.2017
Prószyński i Media

Olśniewająca, skłaniająca do refleksji powieść, nominowana do Orange Prize i Man Booker Prize.

„Oryks i Derkacz” to poruszająca historia miłosna i zarazem fascynująca wizja przyszłości. Yeti – przed wybuchem śmiercionośnej zarazy, która zgładziła ludzkość, znany jako Jimmy – usiłuje przetrwać w świecie, w którym być może jest ostatnim człowiekiem, nie mogąc uwierzyć w śmierć swojego najlepszego przyjaciela Derkacza i ukochanej ich obu, pięknej, nieuchwytnej Oryks. W poszukiwaniu odpowiedzi wyrusza w wędrówkę – z pomocą zielonookich Dzieci Derkacza – przez bujny gąszcz, który porasta tereny wielkiego miasta, opustoszałego w wyniku prowadzonych przez potężne korporacje niebezpiecznych, niekontrolowanych eksperymentów z inżynierią genetyczną.

Margaret Atwood przenosi czytelników do nieodległej przyszłości, która wygląda aż nazbyt znajomo, a zarazem przerasta nasze wyobrażenia. Świetnie panując nad swoim szokującym materiałem, autorka z właściwą sobie przenikliwością i czarnym humorem kreuje przedziwny, a mimo to w pełni wiarygodny świat, zamieszkany przez postacie, które długo jeszcze po zakończeniu lektury żyją w naszych snach. Margaret Atwood u szczytu sił twórczych. Kto przeczyta „Oryks i Derkacza”, inaczej spojrzy na świat.
*


Brittainy C. Cherry, Ogień, który ich spala
25.01.2017
Wydawnictwo Filia

Był sobie kiedyś chłopiec, którego pokochałam.
Logan Francis Silverstone był moim zupełnym przeciwieństwem. Kiedy tańczyłam jak urzeczona, on podpierał ścianę. Przeważnie milczał, podczas gdy mnie trudno było uciszyć. Uśmiech przychodził mu z wysiłkiem, natomiast ja unikałam smutku. Pewnej nocy dostrzegłam ciemność, która czaiła się głęboko w nim.
Każdemu z nas czegoś brakowało, jednak razem mieliśmy wszystko. Z obojgiem było coś nie tak, ale obok siebie zawsze czuliśmy, że wszystko jest jak należy. Byliśmy jak spadające gwiazdy przecinające nocne niebo w poszukiwaniu życzenia, modlące się o lepsze jutro. Aż do dnia, w którym go straciłam. Jedną pochopną decyzją zaprzepaścił nasz związek.
Był sobie chłopiec, którego pokochałam. I przez kilka krótkich chwil - trwających tyle co oddech, co szept - pomyślałam, że może i on mnie kocha.

*

I jak? Zainteresowała Was któraś z powyższych propozycji? ;)


 Buziaki, Paulina

30 komentarzy:

  1. Na pewno przeczytam Cherry - lubię książki tej autorki, poprzednią czytałam. Ja jeszcze czekam na nową książkę Mai Lidii Kossakowskiej (13-go stycznia) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze Cherry nie czytałam. Muszę to nadrobić :)

      Usuń
  2. W styczniu to jeszcze jako tako z tymi premierami, ale w lutym do dopiero będzie szał, ja już przynajmniej 5 książek wyłapałam z lutego "must read" :) W styczniu z pewnością nie zabraknie u mnie kolejnej części Żywiołów B.C.Cherry, no i czekam jeszcze na Emmę Chase i jej "Ułaskawienie" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę szybko zajrzeć na premiery lutowe :D nie kuś :D

      Usuń
    2. Stwierdzam fakt, w lutym będzie więcej :D

      Usuń
  3. Czekam na nową powieść Brittainy C.Cherry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie czytałam żadnych powieści autorki. Muszę w końcu po jakąś sięgnąć :)

      Usuń
  4. Jestem pewna, że kupię "Tajemne miasto" i "Cherry".
    Pozdrawiam
    The-only-thing-i-love-are-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie zabieram się za lekturę Tajemnego miasta :) już się nie mogę doczekać ;)

      Usuń
  5. Na pewno będę chciała przeczytać "Ogień, który ich spala" :) Premiera w moje urodziny :) Cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już teraz życzę wszystkiego, co najlepsze :D :*

      Usuń
  6. Muszę w końcu się za tego Mroza wziąć, bo widzę że bardzo dużo pisze, a mi tworzą się coraz większe tyły :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd przyznać, ale ja jeszcze nic nie czytałam tego autora :P

      Usuń
  7. Dla mnie chyba tylko jedna - Brittainy C. Cherry :D Już nie mogę się doczekać!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja może kiedyś sięgnę po jakąś książkę tej autorki ;)

      Usuń
  8. ciekawa jestem Jojo Moyes, Dziewczyna, którą kochałeś

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę sobie sprawić Tajemne miasto - powód? W swojej biblioteczce mam pierwszy tom i jakoś mu tak będzie smutno bez drugiego. ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. chętnie przeczytam Ogień, który ich spala :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post! Zawsze o nowościach dowiaduje się po fakcie, ale dzięki Tobie już wiem, co na pewno trafi na moją półkę. Oczywiście Mróz, Moyes już mam i wciąż ciekawią mnie książki Terryn Fisher. Może w końcu zmobilizuję się do nadrobienia serii? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie czytam Daugherty i naprawdę się wciągnęłam :) A Jojo Moyes też już mam, więc o Nowym Roku będę miała, co czytać ;) pozdrawiam :*

      Usuń
  12. Ufff, na szczęście styczeń oszczędzi mi uginania się półek (jeszcze bardziej, bo już to robią xD).
    Najwięcej książek dla mnie wychodzi na wiosnę - cuda tam będą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie do reszty miesięcy nie zaglądam, bo portfel by nie wytrzymał :D cha cha

      Usuń
  13. Zapowiedzi przeglądałam wczoraj u Ciebie, ale dopiero teraz miałam czas na skomentowanie. Chciałabym przeczytać każdą tą ksiązkę, bez wyjątku. Pozdrawiam serdecznie
    http://fuzja-recenzentow.blogspot.com/ [ZAPRASZAMY NA KONKURS]
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, co miesiąc ich tyle wychodzi, że człowiek nie nadąża spisywać tytułów :D

      Usuń
  14. "Dziewczyna, którą kochałeś"- koniecznie muszę to mieć! :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)