21.12.16

[PRZEDPREMIERA] C. J. Daugherty, Carina Rozenfeld, Tajemne miasto

Tytuł oryginału: The Secret City
E-book



Tajemne miasto to kontynuacja Tajemnego ognia (TUTAJ RECENZJA), w którym poznaliśmy bohaterów – Taylor i Sachy oraz ich początkowe losy. Pierwszy tom był dla mnie odskocznią od romansów i obyczajówek. W mojej głowie wprowadził powiew świeżości i natchnął mnie, aby dać czasem szansę innym gatunkom literackim. Dlatego też z ogromnym zapałem sięgnęłam po drugi tom autorstwa Daugherty i Rozenfeld.

Taylor i Sacha ukrywają się w oksfordzkim Kolegium Świętego Wilfreda. Tu, pod opieką alchemików, są bezpieczni – przynajmniej na razie. Taylor trenuje, by móc stawić czoła siłom mroku, a Sacha w starych księgach szuka wskazówek na temat swojego losu.
Czas płynie nieubłaganie. Ciemne moce przybierają na sile i zaczynają zagrażać całemu światu. Za siedem dni chłopak skończy osiemnaście lat, a wtedy pradawna klątwa, która do tej pory go chroniła, ma sprawić, że Sacha zginie. Jest tylko jeden sposób, aby to powstrzymać. Bohaterowie muszą dotrzeć do miejsca, gdzie ród L’hiverów został przeklęty, i zmierzyć się z demonami.
Taylor i Sacha wyruszają w niebezpieczną podróż. Stawką jest życie tych, których najbardziej kochają.

W tomie drugim mnóstwo się dzieje. Bohaterowie żyją w ogromnym strachu i niepewności, bo przecież do urodzin Sachy zostało tylko 7 dni. A jak na razie jeszcze nie odkryli jak mogą odwrócić los chłopaka. Nie powiem Wam czy udało się ściągnąć klątwę. Gorąco zachęcam do przeczytania. Książkę pochłonęłam bardzo szybko, a kolejne strony powodowały we mnie ogromne napięcie. Nim się obejrzałam, lekturę już miałam za sobą i pozostała gorycz, że tak szybko się skończyła.

W poprzedniej części autorki praktycznie w ogóle nie podjęły wątku miłosnego. Za to w tym tomie połączyły, aż dwie pary! Na szczęście momenty te były tylko sporadyczne, niewinne, a przy tym bardzo urocze. Myślę, że gdyby zostały bardziej rozwinięte książka bardzo dużo by na tym straciła – w myśl zasady, co za dużo to niezdrowo, a przecież mamy zdecydowanie ciekawszy wątek, jakim jest walka ze złem.


Drugi tom osnuty jest mrocznością, czarną magią, a bohaterowie skupiają się na klątwie i próbie jej odwrócenia. Przez powieść przewija się wiele potworów, dziwnych stworów. Dodatkowo czytelnik odczuwa ciągłe napięcie, zdenerwowanie, bo sam nie wie, jak ta historia się skończy. 

Ogromnym plusem tej części jest ukazanie kobiety jako silnej, niezależnej, walecznej i odważnej, która bierze sprawy w swoje ręce. Louisa okazała się fenomenalna i niezastąpiona w tej części, która nie zgadza się na wyrządzanie krzywdy innym. Bardzo dobrze wykreowana postać, przy której ogarnęła się nawet Taylor.

Summary: Uważam, że Tajemne miasto to świetna kontynuacja Tajemnego ognia. Utrzymana na bardzo wysokim poziomie i niebezpiecznie wciągająca. Nie mogłam oderwać się nawet na chwilę, a rozwiązania fabularne wprawiły mnie w osłupienie. To książka, przy której nie można się nudzić, a to zasługa wartkiej akcji. Serię mogę polecić nie tylko młodzieży, ale i dorosłym. Zapewniam Was, że pochłoniecie ją w kilka godzin i będziecie chcieli jeszcze więcej.

Za egzemplarz przedpremierowy serdecznie dziękuję:


Buziaki, Paulina

24 komentarze:

  1. Bardzo chcę przeczytać. Już kolejne recenzje mnie do tego zachęcają.
    Pozdrawiam i zapraszam na konkurs http://polecam-goodbook.blogspot.com/2016/12/swiateczny-konkurs-wygraj-365-dni.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszą część przeczytałam i podobała mi się ona. To już druga recenzja, która pozytywnie ocenia kontynuację, także bardzo dobrze. :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe imię pojawia się w tej książce. Może zapoznam się z pierwszą częścią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna pozytywna recenzja tej książki :) Być może ja także się za nią wezmę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę rozpocząć przygodę z tą serią jak najszybciej! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza część już za mną, kolejna czeka na czytniku i nie mogę się doczekać, aż po nią sięgnę. Święta będą obfitowały w same cudowne lektury :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama już nie wiem... :) W sumie z targetu dawno wyrosłam i jakoś w ostatnim czasie nie ciągnęło mnie zbytnio do takich czytelniczych klimatów, tym bardziej, że kiedyś doszłam do smutnego wniosku, że w tego typu młodzieżówkach w zasadzie zawsze to wygląda tak samo, jakby autor za autorem odlewał fabułę z tej samej formy:P Może się mylę i to było tylko znudzenie materiałem, a ja powinnam się przełamać i sięgnąć znów po taką lekturę, która z pewnością byłaby odskocznią od tego, co zwykle czytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie właśnie taką odskocznią była ta seria i niezmiernie się cieszę, że po nią sięgnęłam :)

      Usuń
  8. Bardzo, bardzo, baaaardzo chcę przeczytać tę serię <3 Okrutnie mi się jej zachciało po prostu, ale mam w domu ponad 200 nieprzeczytanych i kuźwa nie mam kiedy tgo wcisnąć xD Do śmierci tego wszystkiego nie ogarnę po prostu ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się bardzo spodobała :) a co do czasu to nam książkoholikom nie sprzyja :D

      Usuń
  9. Widzę, że obłaskawiłaś robienie zdjęć ebookom ;) mamy taki sam telefon ;)
    Co do serii, nie wiem, czy przeczytam, ponieważ wydaje mi się, że to już nie mój target. Porzuciłam młodzieżową literaturę jakiś czas temu i mnie do niej nie ciągnie (poza oczywiście NA). Jak myślisz, podobałoby mi się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wyjścia :D kiedy nie ma się papierowych trzeba robic zdjęcia ebookom :D
      Ja też nie czytam tego typu literatury, a skusiłam się i proszę bardzo - zostałam pozytywnie zaskoczona :)

      Usuń
  10. Nie dość, że bardzo chcę poznać drugi tom tej serii, to jeszcze dodatkowo kusisz tymi smakołykami ze zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chętnie bym przeczytała ta ksiazke. Niecały tydzień temu wypozyczylam pierwsza czesc i dzisiaj skonczylam. Ona jest boska!!❤❤ Nie mogę doczekać się premiery ��������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zachwycona, więc i może Tobie się spodoba ;)

      Usuń
  12. Jak na razie było mi dane poznać same pozytywne oceny na temat tej książki ;)Muszę zaraz po premierze zapoznać się :-)


    www.molinkaksiazkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie czytam i oj dzieje się ;)


    Pozdrawiam, camilleshade :)

    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)