16.12.16

C. J. Daugherty, Carina Rozenfeld, Tajemny ogień

Tytuł oryginału: The Secret Fire
Ebook


Przeglądając strony wydawnictw sporadycznie klikam do działu z literaturą młodzieżową. Moje przygody z książkami z przedziału wiekowego 13-18 zakończyły się kilka lat temu. Jednak niekiedy powracam do nich, ot tak z ciekawości. Gdyby ktoś mi powiedział, że Tajemny ogień tak bardzo mi się spodoba już dawno bym po niego sięgnęła. Książka miała premierę w zeszłym roku. 

Z twórczością pisarek, zarówno Daugherty, jak i Rozenfeld mam do czynienia po raz pierwszy. Jednak nie spodziewałam się, że wywrze na mnie tak bardzo pozytywne wrażenie.

Historia może wydawać się  banalna. Ona kujonka, która nie widzi niczego poza nauką i książkami.  On łobuz, który żyje na krawędzi. Połączą ich wspólne lekcje, które początkowo okażą się porażką, ale nieoczekiwanie przerodzą się w coś głębszego. 

Ale żeby było jeszcze ciekawiej Taylor odkrywa, że drzemią w niej pewne siły. Po nitce dochodzi do prawdy, że posiada w sobie tajemny ogień. Natomiast na rodzinę Sachy została rzucona klątwa. Głosi ona, że każdy z pierworodnych synów umrze w dniu 18 urodzin. Dni chłopaka są policzone…


Kreacja głównych bohaterów jest fenomenalna. Sacha mimo tragedii życiowej potrafi nie tylko z dystansem, ale i humorem podejść do sytuacji. Taylor to zdecydowana, zdeterminowana, pewna siebie i odważna dziewczyna. Muszę przyznać, że zaimponowała mi swoim charakterkiem. Autorki stworzyły szeroki wachlarz postaci, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Na pewno je nie tylko pokochacie, ale i znienawidzicie.

Autorki zastosowały zabieg przerzucania akcji z Anglii do Francji i na odwrót. Żadne państwo nie zostało przedstawione w sposób do końca pozytywny, lecz ziarenka mroczności i niebezpieczeństwa wkradły się na karty powieści, co spowodowało we mnie uczucie niepokoju. Cieszę się, że w końcu ktoś miał odwagę pokazać Paryż nie od strony cukierkowej (czytaj: maisto zakochanych). Świetnie! 

Historia wykreowana przez te dwie pisarki okazała się rewelacyjna. Z każdą stroną miałam ochotę na więcej i więcej. Cieszę się, że autorki nie zaserwowały kolejnego głupkowatego gniota, w którym dziewczyna/chłopak zachwyca się nad tym drugim i bla bla bla! Wątek romansowy został zredukowany do minimum, czym autorki całkowicie mną zawładnęły i zyskały mój szacunek.

Summary: Książkę przeczytałam w oka mgnieniu. Zaczęłam wieczorem i nie mogłam oderwać się, dopóki nie skończyłam. Historia mnie wciągnęła i oczarowała od pierwszej strony. Wartka akcja, ciekawe dialogi, różnorodni bohaterowie, a w tle mroczne zjawy. Wydanie - przepiękne, wręcz ogniste. Powieść jest fenomenalna i już nie mogę się doczekać, aż zacznę czytać kontynuację. Gdyby powstał film na podstawie książki również bym obejrzała.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję: 



Buziaki, Paulina

25 komentarzy:

  1. Gdy ujrzałam okładkę tej książki - pomyślałam literatura fantastyczna, a to zupełnie nie moje klimaty. Muszę przyznać, że po Twojej recenzji skusiłabym się na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za taką literaturą :) ale wcale nie żałuję, że się na nią skusiłam :) fajna odskocznia od romansów i obyczajówek :) i już nie mogę się doczekać, kiedy skończę 2 tom ;)

      Usuń
  2. Czytałam już jakiś czas temu i niestety mnie ta powieść nie uwiodła. Nie jest zła, ale niczym mnie nie zaskoczyła, nie porwała i, poza przyjemną kreacją bohaterów, nie znalazłam w niej nic godnego uwagi. Chyba po prostu na niektóre książki jestem za stara ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak miałam z Never never :) ale tutaj jestem zaskoczona :) rzadko czytam taką literaturę i może dlatego jestem oszołomiona :D

      Usuń
  3. Boże! Mandarynki <3
    Wybacz za dygresję, ale jak na zdjęciach jest żarcie, to ono mnie interesuje najbardziej xD
    A serię tę BARDZO chcę przeczytać <3 Bardzo, bardzo <3
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie mandarynki kojarzą się tylko ze Świętami :D cha cha. A że byly pod ręką to zostały wykorzystane :D

      Usuń
  4. Pierwszy tom książki nadal leży na półce ale skoro wychodzi teraz 2 to najwyższy czas się za niego zabrać! Mam nadzieję, że już niedługa uda się to :)
    Pozdrawiam
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może tez się zakochasz w tej historii ;)

      Usuń
  5. Przed chwilą czytałam recenzję tej książki i dziewczyna była zadowolona. Obie mnie zachęciłyście, tylko na razie nie mam możliwości, by ją preczytać, ale inaczej to bardzo chętnie.
    Pozdrawiam serdecznie
    http://fuzja-recenzentow.blogspot.com/ [ZAPRASZAMY NA KONKURS]
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak natrafisz to się pokuś :) a nuż może Ci się spodoba ;)

      Usuń
  6. Czytałam tę książkę już trochę temu i zupełnie mnie nie zachwyciła. Co prawda Sacha jest genialną postacią, ale poza tym cały schemat jest dość przewidywalny i niewiele się działo. Byłam zupełnie nieusatysfakcjonowana tą historią, bo potencjał zdecydowanie jest.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja mam na odwrót. Może dlatego, że rzadko czytam ten gatunek? :) pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Też jestem właśnie na etapie literatury młodzieżowej (!!) jak to się stało nie wiem, ale jest przyjemnie :):)

    Nie czytałam jeszcze książki "Tajemny ogień" jednak nie wykluczam, że po nią sięgnę skoro tak się zachwycasz :) to musi coś znaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem zaszokowana, że przeczytałam :D co się Kochana z nami dzieje? :D cha cha jak gdzieś na nią trafisz to polecam ;) :*

      Usuń
  8. Jestem zaczarowana i oczekuję na drugi tom z niecierpliwością.
    P.S piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś ostatnio głośno o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka już przeczytana i nie mogę się już doczekać kolejnego tomu. :D

    Pozdrawiam, Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie byłam tak zachwycona tą książką. Jest w niej trochę minusów. Autorka miała na nią ciekawy pomysł, jednak, myślę że trochę się po drodze zgubiła. Niemniej jednak mam ochotę na kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko czytam takie publikavje, więc to dla mnie naprawdę ogromna odskocznia :)

      Usuń
  12. Nie miałam ochoty na książkę i mimo wszystko nadal nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka czeka już na mnie na półce, a druga część na komputerze, nie mogę się doczekać aż po nie sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)