4.5.16

Boris Akunin, Fantastyka

Tytuł: Fantastyka
 Autor: Boris Akunin
Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: 270
Okładka: miękka

Jak już nie raz się przekonałam przypadek może zmienić nasze dotychczasowe życie.

Akcja "Fantastyki" toczy się w Moskwie. Dwóch młodzieńców, Robert i Siergiej, wraca autobusem do domu. Obaj o sobie nic nie wiedzą, nie znają się, nic ich nie łączy. Nagle na drodze wyrasta słup. Niestety autobus wpada w poślizg i giną wszyscy, oprócz chłopców. Budzą się oni dopiero w szpitalu. Zarówno Robert, jak i Siergiej otrzymują Dar. Robert słyszy myśli innych ludzi w momencie kiedy spojrzy w ich oczy, natomiast Siergiej jest niesamowicie szybki i silny.  W tym momencie drogi bohaterów rozchodzą się. Mija kilka lat. Los Siergieja i Roberta łączy się za sprawą kobiety.

Co się dalej wydarzy z bohaterami? Jak wykorzystają swój Dar? Kim jest tajemnicza kobieta, która w pewien sposób zawładnie ich życiem?

Uważam, że lektura ta nie jest stricte fantastyczna, choć tytuł może mówić coś innego. Pomijając Dar, którym zostali obdarzeni główni bohaterowie, zaliczyłabym ją do powieści szpiegowskiej, a nawet może kryminalnej. Bo z takich powieści Akunin słynie. Czyta się ją bardzo szybko. Mamy wartką akcję, ciekawe dialogi. Sam początek utworu jest bardzo obiecujący. Akcja toczy się w ZSRR w latach 80., więc jest to odskocznia od pisarzy Zachodnich (i realiów tam osadzonych, dobrze mi znanych). 
Autor na tło powieści wybrał okres przełomu - od schyłku rządów Breżniewa po próbę puczu Janajewa. Ówczesna rzeczywistość opisana została z lekką ironią i dystansem. 

W zasadzie książkę mogę polecić miłośnikom kryminałów i fantastyki. A po inne książki Akunina na pewno kiedyś sięgnę, choćby dlatego, że "Fantastyka" została napisana zręcznie i z humorem. Może inne jego powieści też mnie zaciekawią ;)

Buziaki,
Paulina

4 komentarze:

  1. Zamierzam wreszcie przeczytać jakąś książkę Akunina, ale nie wiem czy akurat tę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście chciałabym przeczytać kryminał z prawdziwego zdarzenia ;) jednak tę książkę też polecam ;)

      Usuń
  2. Od czasu do czasu czytam Akunina, bo lubię jego cykl o Eraście Fandorinie :) Dobrze, że mi o nim przypomniałaś, bo dawno nie miałam go w rękach :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)