8.12.17

Książki Anny Lewandowskiej - Zdrowe gotowanie by Ann oraz Healthy Year by Ann



Czy ktoś z Was nie słyszał o Annie Lewandowskiej? Nie sądzę. Polska sportsmenka, absolwentka AWF, zawodniczka karate. Prowadzi blog Healthy plan by Ann, na którym dzieli się poradami sportowymi i żywieniowymi.

Nie ukrywam, że już dawno chciałam sięgnąć po książki Lewandowskiej. Dzięki Wydawnictwu Burda miałam okazję zapoznać się z dwoma pozycjami „Zdrowe gotowanie by Ann” oraz „Healthy Year by Ann”.  Teraz po ich przejrzeniu i wypróbowaniu kilku przepisów od razu mówię, że się z nimi polubiłam. Dlaczego? Zapraszam niżej.



„Zdrowie gotowanie by Ann” to zbiór 170 przepisów przede wszystkim na zdrowe posiłki, ale też łatwe w przygotowaniu. Książka podzielona jest na 13 działów: Jajka, Zupy, Warzywa na ciepło, Kasze, Ryby i owoce morza, Mięsa, Sałatki, Desery i owoce, Koktajle, Ciepłe napoje, Lunchbox oraz dwa działy związane z większymi świętami - Wielkanoc oraz Boże Narodzenie. Całość poprzedza kilkustronicowy wstęp motywacyjny. Właśnie ten wstęp bardzo mi się podoba. Lewandowska zawarła tutaj najważniejsze zasady zdrowego trybu życia. Jako osoba, która właśnie zmieniła dietę z powodów zdrowotnych zalecenia te rozwiały wiele moich wątpliwości.

Oczywiście samych stron z tekstem do poczytania jest niewiele. Jeśli liczycie, że zagłębicie się w fotelu pod kocykiem do wieczornej lektury to niestety nie. Jednak przecież skoro książka zawiera przepisy to właśnie tego od niej oczekiwałam. Celem tej pozycji jest przekazanie pomysłów na zdrowe dania. To książka kucharska dla osób, które aspirują do zdrowego stylu życia. Myślę, że dużym ułatwieniem dla osób komponujących jadłospis są podane przy każdym przepisie kalorie. Plusem jest również różnorodność i możliwość zastosowania przepisów w wielu sytuacjach takich jak sobotnia impreza, Święta czy posiłek w pracy.


Książka jest po prostu urocza, kolorowa i radosna. Wydana w twardej, eleganckiej oprawie, która czyni ją wizualnie jeszcze piękniejszą. Ogromną zaletą są czytelne i proste przepisy, które możemy wykonać z produktów ogólnodostępnych. Dodatkowo opatrzone są apetycznymi zdjęciami.

Odkąd tylko wzięłam ją w ręce chciałam wypróbować jakiś przepis. Bo skoro piszę o książce kucharskiej to wypadałoby coś przygotować. Zaserwowałam szaszłyki z łososiem, które wyszły fenomenalnie i które są bardzo łatwe w przyrządzaniu. Oczywiście nie zapomniałam o deserze, czyli chlebku bananowym i lodach kokosowych z czekoladą oraz malinami, a także koktajlach, które oczywiście najszybciej się przygotowuje. Myślę, że do tej książki będę zaglądać często. Chciałabym wypróbować więcej przepisów. Gotowanie sprawia mi wiele radości, a nowy smak inspiruje do eksperymentowania.

Mnie osobiście książka się podoba i mogę ją Wam polecić. Uważam, że również świetnie się nada na prezent dla osoby, która nie boi się eksperymentować w kuchni.

*

Sezon na kalendarze i plannery uważam za otwarty. „Healthy Year by Ann” to kalendarz  dla fanów Lewandowskiej, któremu przyświeca motto „Motywacja. Inspiracja. Pasja”.

„Jeśli chcesz zmienić złe nawyki na dobre, cieszyć się dobrym samopoczuciem, odnaleźć radość życia, zadbać o najcenniejszy skarb jakim jest zdrowie i rozpocząć przygodę ze sportem – pomoże ci w tym roczny plan, który przygotowałam specjalnie dla ciebie”.


Kalendarz dzieli się na dwanaście miesięcy. W każdym z nich znajduje się tygodniowy terminarz wraz z miejscem na osobiste notatki i przemyślenia, cele czy ćwiczenia motywacyjne.

To nie jest tylko zwykły kalendarz. Ania Lewandowska postarała się, aby każdy z miesięcy zawierał nowe przepisy, w których możemy wykorzystać sezonowe produkty. Poza tym znajdziemy tutaj propozycje treningów ze wstępem autorki, który ma pobudzić do refleksji nad czekającymi wyzwaniami. Uważam, że jest to również bardzo pięknie wydana publikacja z mnóstwem prywatnych zdjęć autorki.

Anna Lewandowska  przygotowała dla swoich fanek kalendarz, w którym chce zostać motywatorem do podjęcia wyzwania. Jeśli chcecie zacząć się zdrowo odżywiać oraz ćwiczyć to ta pozycja Wam to ułatwi. Potrzebujecie motywacji? Koniecznie sięgnijcie po kalendarz Anny Lewandowskiej.


Buziaki, Paulina

9 komentarzy:

  1. Zachęciłaś tym, że faktycznie te przepisy są szybkie.
    Jak ciągle brakuje czasu to człowiek chętnie sięga po szybkie dania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybko, łatwo i smacznie to to, co lubię.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki kucharskie, w których można znaleźć zdrowe i łatwe przepisy. Będę mieć tę pozycję na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy recenzji książki kucharskiej brakuje mi tylko jednego, czy składniki są ogólnodostępne? Wiele książek z przepisami ma ładne zdjęcia i multum smacznych dań, ale ostatecznie człowiek i tak po nie nie sięga, bo składniki są z kosmosu i trzeba latać po całym mieście, żeby zrobić chociażby śniadanie. Pozdrawiam, Wielopasja


    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, dania prezentowane przez nasze kochane "gwiazdy" są po za portfelowym zasięgiem, pomimo iż składniki są ogólnodostępne. Kiedyś chciałam wykonać danie zaprezentowane w jednej takie książce i gdy zobaczyłam cenę składników to opadła mi kopara.

    Pozdrawiam
    Kasia z mowmikate

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam styczności z żadną z książek Lewandowskiej ;) To nie mój świat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kalendarz zdecydowanie nie jest dla mnie, ale to dlatego, że w ogóle tego typu tematyczne kalendarze do mnie nie przemawiają. A książka? bardzo chętnie, czemu nie?:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba muszę się nimi zainteresować ;-) :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wpadłam w jej sidła i mam jej ksiażki, ale jestem rozczarowana, bo mam trzy i w każdej powtarzają się przepisy. Nawet w kalendarzu! Z każdym miesiącem zmieniam opinie na jej temat...

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)