21.3.17

Złote myśli #4



Z okazji Światowego Dnia Poezji mam dla Was kilka cytatów o poezji.

*
„Każdy zdrowy człowiek może przeżyć bez jedzenia dwa dni, ale nie bez poezji”.
Charles Baudelaire

*
„Jeśli czytam książkę, która sprawia, że całe moje ciało staje się tak zimne, iż nie zdoła go ogrzać żaden ogień, wiem, że to jest poezja. Jeśli fizycznie czuję, jakby oderwano mi czubek głowy, wiem, że to jest poezja”.
Emily Dickinson

*
„Poezja – to są krótkie spięcia sensu między słowami, raptowna regeneracja pierwotnych mitów”.
Bruno Schulz

*
„Poezja jest tym, co się dzieje, gdy nic innego nie może”.
Charles Bukowski

*
„Poezja jest sierotą ciszy. Słowa nigdy nie dorównają doświadczeniu, jakie opisują”.
Charles Simic

*
„Poezja jest rytmicznym tworzeniem piękna za pomocą słów”.
Edgar Allan Poe

*
„Tylko co to takiego poezja? Niejedna chwiejna odpowiedź na to pytanie już padła. A ja nie wiem i nie wiem i trzymam się tego jak zbawiennej poręczy”.
Wisława Szymborska

*
„Poezja to echo proszące cień do tańca”.
Carl Sandburg

*
„Poezja nie służy wyładowaniu emocji, lecz ucieczce od emocji; nie służy wyrażeniu osobowości, lecz ucieczce od osobowości. Ale oczywiście tylko ci, którzy mają osobowość i emocje, wiedzą, co to znaczy chcieć od tego uciec”.
T. S. Eliot

*
„Poezja, nawet pozornie najbardziej fantastyczna, zawsze jest buntem przeciwko sztuczności, buntem, w pewnym sensie, wobec rzeczywistości”.
James Joyce

*
„Poezja jest to, proszę panów, skok, skok barbarzyńcy, który poczuł Boga!”
Julian Tuwim

*
„Poezja jest chorobą niektórych ludzi, podobnie jak perła jest cierpieniem ostrygi”.
Heinrich Heine

*
„Poezja to cień rzucany przez latarnie naszej wyobraźni”.
Lawrence Ferlinghetti

*
„Na tym polega rola poezji: mówić o tym, o czym inni milczą”.
Andrzej Sapkowski

*
„Poezja jest wtedy, gdy emocje znajdują swoje myśli, a myśli znajdują swoje słowa”.
Robert Frost

*
„Poezja objawia tajemnice irracjonalnego postrzegania z pomocą racjonalnych słów”. Vladimir Nabokov


Buziaki, Paulina

18 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, świetny post. Dorzucę mój ulubiony fragment o poetach, przepraszam, że w języku angielskim, ale nie śmiem tłumaczyć Williama Wordsworth'a:
    "We Poets in our youth begin in gladness;
    But thereof come in the end despondency and madness."

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy dobór cytatów. Osobiście nie czytam poezji zbyt często, ale raz na jakiś czas lubię poszukać czegoś ciekawego z tego gatunku.
    Pozdrawiam
    http://the-only-thing-i-love-are-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię ;) szczególnie Poświatowską :) polecam Ci, bo zakochasz się w jej wierszach ;)

      Usuń
  3. Od uśmiechu, spojrzenia w okno i właśnie szczypty poezji zaczynam każdy swój dzień. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe cytaty :)
    Od razu zapragnęłam sięgnąć po jakiś zbiorek, co - niestety - zdarza mi się bardzo rzadko. Trzeba będzie co nieco nadrobić w tym obszarze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytaj Poświatowską <3 ja ubóstwiam jej poezję <3

      Usuń
  5. O nie, zapomniałam o tym dniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niedobrze :) ale życie jest poezją, więc celebrujmy ją codziennie ;)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe myśli. Ja lubię poezję i często po nią sięgam - Herbert, Twardowski... Z zaproponowanych przez Ciebie sentencji mnie urzekła trzecia i przedostatnia - zapisałam sobie, bo dla mnie są niesamowicie prawdziwe. Emocje znajdują myśli, a myśli słowa - genialne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytuję Poświatowską :) i Pawlikowską-Jasnorzewską :) po prostu twóczość tych kobiet jest niesamowita <3

      Usuń
  7. Piękne cytaty. Mój ulubiony to „Poezja to cień rzucany przez latarnie naszej wyobraźni” :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe cytaty, niektóre z nich wpiszę sobie do notesu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć nie jestem jakąś wielką fanką poezji to jednak piękne cytaty zawsze bardzo lubię. A tutaj mam całą masę pięknych słów. Najbardziej chyba spodobał mi się cytat o „Poezja jest sierotą ciszy. Słowa nigdy nie dorównają doświadczeniu, jakie opisują”. Podkradam sobie ;)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)