18.9.17

Iwona Kienzler, Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność




Wydawnictwo Bellona
Liczba stron: 300
Okładka: miękka

Brytyjska rodzina królewska od zawsze starała się unikać skandali i niezręcznych sytuacji. Niestety odkąd dołączyła do niej Diana Spencer spokój pojawiał się sporadycznie. Od śmierci księżnej minęło właśnie 20 lat, ale jej życie ciągle wzbudza zainteresowanie, kontrowersję, fascynację. Bo życie Diany nie było usłane różami, a jej historia zakończyła się tragicznie.

Po raz pierwszy sięgnęłam po biografię tej niezwykłej kobiety. Do tej pory oglądałam filmy dokumentalne, ale z książką nie było mi po drodze. Dlatego, kiedy dowiedziałam się, że w sprzedaży pojawi się pierwsza polska biografia Księżnej postanowiłam się z nią zapoznać.

Książka „Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność” Iwony Kienzler to obszerne źródło wiedzy. Autorka zagłębia się bardzo dokładnie w jej życie od momentu narodzin, aż do ostatnich godzin jej krótkiego 36-letniego życia. Dzieli się z nami sekretami rodzinnymi i smaczkami z pałacu. Autorka przybliża wiele punktów widzenia, co pokazuje, że niestety, ale Diana wcale nie była świętą.

Jej życie było smutne. Z lektury wynika, że Karol nigdy jej nie kochał, bo jego serce od zawsze należało do Camilli, a ślub z Dianą wynikał z presji ożenku, zwykłego zmuszenia. Dlatego też małżonkom nigdy się nie układało i Diana również nawiązała liczne romanse. Poza tym Księżna, co wynika z biografii, miała bardzo trudny charakter, ataki furii, zaburzenia odżywiania, skłonności do autoagresji i depresji. Ze zwykłego powodu – pragnęła miłości, uwagi, czułości. Karol jej tego jednak nie dał.

„Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność” to fantastyczna książka dla fanów biografii. Nie jest to lekka lektura na jeden wieczór. Trzeba się nad nią zastanowić i spokojnie dawkować. Życia tej wyjątkowej kobiety nie da się poznać tak od razu. Publikacja ta stanowi próbę przedstawienia prawdziwego wizerunku Diany Spencer, zarówno z jej wadami, jak i pięknymi cechami charakteru. Bo nie bez powodu nazywana była Królową Ludzkich Serc.

Buziaki, Paulina

11 komentarzy:

  1. Intrygująca postać, piękna kobieta. Z trudem odnajdywała się w sztywnych ramach rodziny królewskiej. Nie czytam biografii zbyt często, raczej wyszukuję informacji w sieci. Chętnie to zmienię. Ta książka byłaby dobrym początkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, ile to człowiek nie wie. Chętnie przeczytałabym tę biografię. Zaintrygowałaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię biografię i po tę również mam zamiar sięgnąć w niedługim czasie. Bardzo ciekawa recenzja. Zapraszam również do siebie na www.book-and-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka w sam raz dla mnie, uwielbiam biografie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesująca książka i chyba skuszę się na nią, bo sądząc po twojej recenzji może być ciekawie.
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę podsunąć ją mojej Mamie! bardzo ją te tematy interesują!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wkrótce sama będę mogła zapoznać się z tą pozycją!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fakt, życie Diany usłane różami nie było i to od samego początku, przeczuwam, że biografia może to świetnie obrazować. To dość przykre, jak mogą się potoczyć ludzkie losy, choć Diana wydaje się nigdy nie straciła blasku, który przenosiła wraz ze swoją osobą na innych ludzi.

    Tak czy inaczej życie w rodzinie królewskiej myślę że do łatwych nie należy, a już szczególnie dla zwykłej kobiety.

    Pozdrawiam!
    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, iż zapewne nie ma tam nic nowego, czego bym nie wiedziała to jednak chętnie przeczytałabym polską biografię Lady Di. Pamiętam ją jeszcze za życia i czułam swoistą sympatię do tej kobiety. Szkoda, że tak się u niej wszystko potoczyło

    OdpowiedzUsuń
  10. O, to coś dla mnie. Dawno nie czytałam tego typu literatury. ;)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)