15.5.17

Książki [ze słownikiem]

Czytanie w obcym języku nie należy do najłatwiejszych. Nawet osobom, które znają go doskonale zdarza się, że muszą sięgnąć do słownika, aby sprawdzić znaczenie danego wyrazu. Jednak to wytrąca z rytmu i równowagi (przynajmniej mnie). Dlatego Wydawnictwo [ze słownikiem] wychodzi naprzeciw oczekiwaniom stawianym przez najbardziej wymagających.  

Wydawnictwo [ze słownikiem] istnieje na polskim rynku wydawniczym od niedawna. Nakładem ukazały się unikalne książki, w których absolutnie zakochałam się od pierwszego wejrzenia. 


Wydawnictwo [ze słownikiem] wydaje książki po angielsku dla początkujących (Doktor Dolittle i jego zwierzęta, Alicja w krainie czarów, Czarnoksiężnik z krainy Oz) oraz dla zaawansowanych (Przygody Sherlocka Holmesa, W 80 dni dookoła świata, Drakula).

Książki są bardzo przemyślane. Oprócz oryginalnego tekstu, na marginesie znajduje się słowniczek angielsko-polski z tłumaczeniem. Dzięki temu czytanie po angielsku nigdy nie było prostsze. Poza tym wykonanie jest niezwykle estetyczne, a okładki minimalistyczne. Na uwagę zasługuje także zaznaczenie poziomu książki na okładce np. A2/B1. Od początku wiemy czy możemy się mierzyć z daną publikacją.



Wydawnictwo podzieliło każdą książkę na trzy części. W pierwszej znajduje się słowniczek z najczęściej pojawiającymi się wyrazami (ich znajomość pozwala na zrozumienie około 70-80% treści), druga część to tekst plus słownik na marginesie, a ostatnia stanowi słownik wszystkich słów, które zostały wyjaśnione wcześniej.

Osobiście zdecydowałam się na dwie książki: Alicję w Krainie Czarów, która przypomina mi dzieciństwo oraz Wielkiego Gatsby’ego, którą zawsze chciałam przeczytać w oryginale. I teraz moje marzenie się spełniło.


Korzyści wynikające z czytania w oryginale:
- dostajemy dokładny przekaz tego, co chciał nam powiedzieć autor (tłumaczenia nie zawsze są dokładne, a dla mnie jako polonistki ma to ogromne znaczenie),
- oswaja nas z językiem, samoistnie uczy słownictwa oraz prowokuje do myślenia w obcym języku,
- zapamiętujemy pisownię,
- uczy używania słów we właściwym kontekście, zdradza tajniki stosowania idiomów i skrótów myślowych,
- stanowi praktykę w wykorzystaniu słówek, które do tej pory poznaliśmy,
- to także ogromna satysfakcja, że udało się przeczytać książkę w obcym języku.


Ja jestem zachwycona i dumna, że udało mi się przeczytać te dwie wspaniała pozycje. Bardzo przyjemnie spędziłam czas. Wcale się nie namęczyłam. To wydanie bardzo ułatwiło mi czytanie. Polecam uczniom, studentom i każdemu kto marzy o tym, aby zgłębiać tajniki obcego języka.

Na razie książki dostępne są w języku angielskim. Kto wie, może kiedyś wydawnictwo pokusi się o wydanie książek w innych językach. 

Książki można zakupić na stronie wydawnictwa  oraz w Empiku, merlin.pl, bonito.pl, czytam.pl, taniaksiazka.pl, aros.pl, a stacjonarnie także w księgarniach Bookszpan. A jeśli macie jakieś wątpliwości śmiało piszcie do wydawnictwa ;) kontakt oceniam na celujący ;) 


Buziaki, Paulina

22 komentarze:

  1. Wydawnictwo wpadło na świetny pomysł! Czytam co prawda książki po angielsku, ale sama muszę sięgać dos słownika, a to i tak nie daje mi gwarancji, że faktycznie wszystko dokładnie zrozumiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się rękami i nogami pod Twoimi słowami ;)

      Usuń
  2. Te książki to świetny pomysł. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. To genialny pomysł, sama przymierzam się do zakupu, bo wydaje mi się, że to świetna inwestycja :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że powstają takie książki. Mój angielski jest dość kiepski, nieużywany i nie odświeżany za bardzo. Co prawda wspieram się ostatnio kursami z Super Memo, jednak wciąż daleko mi do płynności, bo i za mało czasu poświęcam na naukę.
    Takie pozycje mają wielki plus, bo mogą jednocześnie dawać relaks i naukę :) Ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki są świetne. Sama również posiadam "Alicję w krainie czarów".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wielokrotnie słyszałam same dobre opinię o tych książkach. Wydaje mi się, że gdy będę miała taką okazję, to z pewnością po nie sięgnę, mimo że jednak wolę czytać po angielsku bez pomocy słownika ;)
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto inwestować w takie pozycje ;)

      Usuń
  7. Jakoś ciężko u mnie z oswajaniem języka obcego :) Na szczęście etap edukacji mam już za sobą, więc nie muszę wbrew sobie się męczyć :) Ale polecę te książki mojej nastoletniej bratanicy. Może ona się skusi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę, że skończyłam studia :D

      Usuń
  8. Ciekawa sprawa z takimi książkami i bardzo praktyczne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrze, że pojawiają się takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla osób, które dość dobrze znają język angielski takie pozycje ze słownikiem to prawdziwy skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  11. w końcu muszę się odważyć i spróbować przeczytać książkę po angielsku :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz. Moje opinie są całkowicie subiektywne, więc jeśli nie zgadzasz się ze mną, jak najbardziej to szanuję.
Zapraszam na mój instagram @readingmylove ;)